تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

December 22, 2018
16:31 شنبه، 1ام دیماه 1397
کد خبر: 96554

معاون امور بین‌الملل پلیس فتا خبر داد: ممنوعیت معامله رمز ارزها

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا اظهار داشت که ارزهای دیجیتال در تمامی کشورهای دنیا ابزار کمک به مجرمان سایبری به شمار می‌روند چرا که مجرمان از این ابزار برای عدم شناسایی استفاده می‌کنند.
 
سرهنگ حسین رمضانی درباره تاکیدات سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس فتا در زمینه ارزهای رمزنگاری شده و ممنوعیت هرگونه معامله ارزهای دیجیتال در کشور گفت: همانطور که رییس پلیس فتا در اطلاعیه خبری پلیس فتا تاکید داشتند، وب سایت‌هایی که در زمینه بیت کوین و ارزهای رمزنگار مشغول به فعالیت هستند کاملا غیر قانونی هستند و هیچ مجوزی را ندارند؛ در حال حاضر هیچ وب سایتی به منظور معامله ارزهای رمزنگاری شده در کشور مجوزی از مقامات مسئول و ناظر در این حوزه از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ نکرده است.
 
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با اشاره به کلاهبرداری سودجویان از طریق عدم آگاهی شهروندان افزود: صرفا معامله و فعالیت از طریق بیت کوین در کشور ممنوع نیست و انواع ارزهای دیجیتال و در کل مجموعه پول‌های رمزینه شامل مممنوعیت می‌شود؛ در حال حاضر کشور با این مسائل روبرو شده و عدم آگاهی مردم باعث شده تا سودجویان و کلاهبرداران از این فضا برای کلاهبرداری استفاده کنند که شکایات متعددی را به پلیس فتا به دنبال داشته است.
 
وی ادامه داد: ارزهای دیجیتال در تمامی کشورهای دنیا ابزار برای کمک به مجرمان سایبری به شمار می‌روند؛ چرا که مجرمان سایبری از این ابزار مالی و فناوری استفاده می‌کنند تا شناسایی نشوند و بتوانند نسبت به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.
 
رمضانی تاکید کرد: ضروری است تا برای ارزهای رمزنگار پیوست‌های قانونی، پیوست‌های امنیتی و اطلاعاتی و پیوست‌های اقتصادی در نظر گرفته شود و با تصمیم گیری در سطح کلان از سوی دولت و مرکز ملی فضای مجازی زمانی که کشور آماده شد، بتوانیم از این فضا استفاده کنیم؛ باید بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی فضای مجازی برای به رسمیت شناختن و قانونگذاری و تعیین تکلیف ارزهای رمزنگار اقدام کنند و اقدامات سریعتر در این حوزه از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری خواهد کرد.
 
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پلیس فتا بحث ارزهای دیجیتال را پیگیری و در چند سال اخیر نیز گزارشاتی را به دستگاه‌های مسئول ارسال کرده است، گفت: پلیس فتا از ۴ سال گذشته در زمینه ارزهای رمزنگاری شده و بیت کوین به تمامی دستگاه‌هایی که باید برای این مسئله آماده باشند گزارش‌هایی فنی ارسال کرد و آنها را در جریان این پدیده نوظهور قرار داد؛ در این گزارش‌ها تاکید شد، در کشورهای پیشرفته با ارزهای دیجیتال چه مشکلات بزرگی ایجاد شده و باید مقررات گذاری به چه نحوی و در چه قسمت‌هایی انجام شود تا شهروندان دچار خسارت نشوند.
 
همراهان گرامی ارزدیجیتال درنظر داشته باشند همواره آخرین وضعیت قانونی مربوط به این حوزه در بخش امنیت بروزرسانی می‌گردد ، همچنین در این بخش اطلاعات جامعی در مورد حفظ امنیت و حریم خصوصی و نحوه تشخیص انواع کلاهبرداری بصورت جامع شرح داده شده است .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.