تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 22, 2018
16:33 شنبه، 1ام دیماه 1397
کد خبر: 96555

مهم‌ترین مشاغل فناوری در سال ۲۰۱۹

چشم‌انداز شغلی سال ۲۰۱۹ همانند سال ۲۰۱۸ است و بیشتر صنایع به دنبال توسعه نرم‌افزار، امنیت سایبری و علوم داده‌ای خواهند بود. سارا استودارد، کارشناس جامعه‌ فناوری در وب‌سایت گلس‌دور می‌گوید: «فناوری‌های در حال ظهور کاتالیزورهای کلیدی برای مشاغل سال ۲۰۱۹ هستند. از هوش مصنوعی گرفته تا اتوماسیون، واقعیت مجازی، ارز الکترونیکی و غیره، تقاضا برای مشاغل مهندسی، محصول، علوم داده‌ای، بازاریابی و فروش همچنان به دلیل حمایت از نوآوری در صنایع مختلف افزایش می‌یابد.»
 
به گزارش سایت تک­ریپابلیک شرکت‌های سنتی بیش از پیش در حال شبیه شدن به شرکت‌های فناورانه هستند و این روند احتمالاً در سال آینده هم ادامه می‌یابد. او می‌افزاید: «همچنان که کارفرماها در عرصه‌های مختلف، از سلامت گرفته تا امور مالی و اتوماسیون و غیره، از فناوری برای جریان‌های کاری و بهبود کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند، تقاضا برای متخصصان فناوری که تعادلی بین مهارت‌های فردی و فناوری برقرار کرده‌اند افزایش می‌یابد.» در ادامه به ۱۰ مورد از پرتقاضاترین مشاغل سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کنیم.
 
 مهندس امنیت سایبری
به زعم مارک سندلا ، مدیرعامل و موسس سایت کاریابی لدرز، مساله امنیت امروز به دغدغه اصلی شرکت‌ها و مشتریان‌شان تبدیل شده است. او در این زمینه می‌گوید: «به دلیل تاکید بر امنیت سازمانی شاهد افزایش تعداد مشاغل امنیتی در زمینه‌های محصول و سرویس‌های آنلاین هستیم.»
 
استفان زافارینو، معاون ریاست آژانس ملی استخدام آمریکا هم  بر این باور است که مساله امنیت در اینترنت اشیا در کانون توجه بیشتری قرار می‌گیرد، چراکه دستگاه‌های متصل در زندگی روزمره جاری شده‌اند و یکی از اهداف اصلی مجرمان سایبری هستند. او می‌گوید: «مسلم اینکه شرکت‌ها می‌خواهند روشی برای حفاظت از محصولات آنلاین بیابند و از آسیب‌ناپذیری آنها اطمینان حاصل کنند.»
 
 مهندس AI و یادگیری ماشین
انفجارهای عرصه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سرتاسر صنایع منجر به افزایش تقاضا برای حرفه‌ای‌های این فناوری‌ها شده است. زافارینو می­‌گوید: «همه در تلاش‌اند راهی برای بهبود کسب‌وکارشان پیدا کنند و اتوماسیون و ساده‌سازی امور روزمره یا بهره‌وری و کارآمدی بیشتر به یکی از اهداف اصلی شرکت‌ها تبدیل شده است.»
 
توسعه‌دهنده فول‌استک
بنا بر گزارش سایت کاریابی ایندید، توسعه‌دهندگان فول‌استک (نوعی از برنامه‌نویسی) امروزه فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به دیگران در اختیار دارند. پاول والنبرگ  رئیس سرویس کاریابی فناوری در شرکت LaSalle Network می­‌گوید: «برخی شرکت‌ها از تیم‌های پس‌زمینه و پیش‌زمینه‌ای که نیاز به استخدام توسعه‌دهندگانی دارند که در سطوح مختلف استک کار می‌کنند فاصله گرفته‌اند.»
 
متخصص داده
این حرفه که در لیست سایت کاریابی گلس‌دور آمریکا به شغل شماره یک در طول سه سال گذشته تبدیل شده است همچنان در سال ۲۰۱۹ طرفداران زیادی دارد، چراکه تقریباً همه شرکت‌ها توانایی جمع‌آوری داده دارند و کارکنانی برای تحلیل و شناسایی این داده‌ها طلب می‌کنند.
 
توسعه‌دهنده پایتون
 ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین موجب افزایش تقاضا برای توسعه‌دهندگان پایتون (نوعی برنامه‌نویسی) شده است. پایتون که یکی از رشدیافته‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است یادگیری ساده و جمعیت توسعه‌دهنده گسترده‌ای دارد.
 
توسعه‌دهنده جاوا
بر اساس داده‌های سایت‌های گلس‌دور و ایندید، توسعه‌دهندگان جاوا همچنان در سال ۲۰۱۹ محبوب شرکت‌ها هستند. به‌رغم توسعه زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون و آر، جاوا هنوز هم در شرکت‌ها تسلط دارد و رشد بسترهای ابری هم به این موضوع دامن زده است.
 
توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت
جاوااسکریپت همچنان در کسب‌وکارهای مختلف محبوب است و طی سال آینده نیز همین شرایط را خواهد داشت. والنبرگ رئیس سرویس کاریابی فناوری در شرکت LaSalle Network در این مورد میگوید: «شرکت‌هایی که تیم‌های توسعه پس‌زمینه و پیش‌زمینه دارند تکنیسین‌هایی را استخدام می‌کنند که توانایی‌های آنها در کتابخانه‌های جاوااسکریپت و فریم‌ورک‌های مختلف برای بهبود رابطه کاربری بیشتر است.»
 
متخصص فضای ابری
بر اساس گزارش ایندید پست‌های مربوط به مشاغلی که شامل محاسبات ابری یا مهندس ابری هستند به اندازه ۲۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش یافته‌اند. والنبرگ در این‌باره می‌گوید: «با عبور شرکت‌ها از مدل‌های زیرساختی به مدل‌های ابری، به‌ ویژه در به‌روزرسانی یا طراحی محیط‌های جدید، نیاز به بهره‌گیری از فناوری‌های مبتنی بر ابر به ‌طور چشمگیری افزایش یافته است.»
 
متخصص اسکرام
سازمان‌ها به‌ طور فزاینده‌ای برای توسعه نرم‌افزار به اسکرام (Scrum) رو آورده‌اند و این روند در سال ۲۰۱۹ رشد بیشتری دارد. سندلا، مدیرعامل و موسس سایت کاریابی لدرز اعلام می‌کند: «هزاران شرکت متخصصان اسکرام را برای دستیابی به برتری سازمانی و تغییر سریع در محیط‌های چابک استخدام می‌کنند.
 
مختصص DevOps
بنا بر گزارش ایندید، با افزایش محبوبیت جریان کاری DevOps، بیشتر سازمان‌ها مهندسان DevOps بیشتری می‌خواهند. تعداد درخواست برای متخصصان DevOps از کمتر از یک درصد در سال ۲۰۱۲ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است. این متخصصان همچنین در لیست بهترین مشاغل گلس‌دور در سال ۲۰۱۸ در مقام دوم قرار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.