تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 23, 2018
18:46 یکشنبه، 2ام دیماه 1397
کد خبر: 96596

اولتیماتوم یک هفته ای به ثبت نام کنندگان کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: افرادی که در اسفند ۹۶ برای کارت هوشمند ثبت نام کرده اما تاکنون کارت های خود را دریافت نکرده اند، طی هفته آینده اعتبار کارت های قدیمی آنها تمام می شود.
 
 
سیف الله ابوترابی با بیان اینکه ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند، گفت: تاکنون ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت صادر شده که ۴۴ میلیون کارت نیز به استان ها ارسال کرده ایم.
ابوترابی افزود: تعدادی از کارت های ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال باقی مانده که بر اساس آخرین مصوبه افرادی که در اسفندماه سال ۹۶ درخواست کارت هوشمند را داده اند و مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند، اما برای دریافت کارت اقدام نکرده اند، اعتبار کارت قدیمی آنها هفته آینده به اتمام می رسد و باطل می شود به همین دلیل باید هر چه سریع تر برای دریافت کارت های خود مراجعه کنند.
به گفته وی، افرادی که از ابتدای سال ۹۷ درخواست کارت کرده اند و در سامانه ثبت شده و تکمیل ثبت نام نیز انجام داده اند اما کارت برای آنها صادر نشده، نگران نباشند چرا که کارت های قبلی آنها تا پایان سال ۹۷ اعتبار دارد و به تمامی دستگاه های ارائه دهنده خدمات اعلام کرده ایم که با آنها همکاری لازم را داشته باشند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال همچنین گفت: افرادی که به سن ۱۵ سال رسیده اند و فاقد کارت هوشمند هستند ما برای آنها هر سال تعدادی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارت در نظر می گیریم که محدود است و این افراد می توانند برای ثبت نام و دریافت کارت مراجعه کنند.
وی در مورد هموطنانی که کارت هوشمند ندارند نیز گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر از ایرانیان هستند که فاقد کارت هوشمند بوده و ما به این افراد سه ماه مهلت می دهیم که تا پایان سال برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان، پست و ثبت احوال مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۹۰ دستگاه و سازمان به صورت برخط با ثبت احوال در ارتباط هستند و همچنین ۲۰۰ هزار نقطه نیز برای ارایه خدمات به سازمان ثبت احوال متصل هستند.
ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۷۰ نفر در سراسر کشور برای ارایه خدمات به ثبت احوال کمک می کنند، گفت: ۸۰۷ دفتر پست نیز برای سهولت به خدمت رسانی با ما همکاری می کنند و همچنین ۷۹۹ دفتر پیشخوان دولت نیز فعال هستند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برخی از سالمندان، معلولان و جانبازان که مشکل جسمی و حرکتی دارند سازمان ثبت احوال از طریق ایستگاه های سیار به آنها خدمات ارائه می دهد به طوری که تاکنون ۶۶۷ مورد خدمت رسانی به این افراد انجام شده است.
وی در مورد هزینه کارت هوشمند ملی گفت: از سال ۹۴ تاکنون هزینه های کارت هوشمند ثابت بوده به طوری که ۱۱ هزار تومان هزینه عکس، اثرانگشت و تحویل کارت و ۲۰ هزار تومان نیز به خزانه واریز می شود. هیچ دفتری حق ندارد بیش از این مبلغ دریافت کند.
ابوترابی در خصوص تولید کارت های هوشمند در داخل گفت: متولی تولید کارت های هوشمند داخلی چاپخانه دولتی است که مطالعات اولیه تولید کارت را انجام داده و قرار بود آبان ماه کارت های تولید داخل به دست مردم برسد اما چند ایراد داشت و قرار شد برای صدور مجدد به چاپخانه بروند و بر اساس آخرین اطلاعات رسیده ایرادات شکلی و محتوایی برطرف شده و قول داده اند که این کارت ها را برای تست های داخلی در اختیار ما قرار دهند تا قبل از پایان سال آنها را صادر و تحویل دهیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.