اپلیکیشن

تلفن همراه

December 24, 2018
17:29 دوشنبه، 3ام دیماه 1397
کد خبر: 96641

اپلیکیشن StorySign متن کتاب را به زبان اشاره تبدیل می کند

انجمن ناشنوایی ایرلند با پشتیبانی هوآوی، اپلیکیشنی را با هدف افزایش مهارت کتابخوانی در کودکان ناشنوایی که هنوز خواندن بلد نیستند راه‌اندازی کردند. در اپلیکیشن StorySign متن داستان‌ها از طریق هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شده و از طریق زبان اشاره به‌کودک نمایش داده می‌شود.
تحقیقات اخیر این کمپانی نشان می‌دهد که کودکان ناشنوا در ایرلند به طور متوسط زمان بیشتری با والدین برای خواندن داستان و کتاب صرف می‌کنند. به‌طور مثال چنانچه یک کودک ناشنوا داستانی را در 27 دقیقه مطالعه می‌کند، کودکان ناشنوا با کمک والدین خود به طور متوسط همان داستان را در زمان تقریبی 67 دقیقه مطالعه می‌کنند.
برای حل این مشکل اپلیکیشن StorySign به یاری کودکان ناشنوا و والدین آنها آمده است. این سیستم هوشمند به سهولت در تمامی گوشی‌های اندروید نصب شده و با نمایش دادن یک تصویر کارتونی با نام «ستاره» متن کتاب به زبان اشاره تبدیل می‌شود. تنها کافی است کودک گوشی هوشمند را به سطح کتاب نزدیک کرده و منتظر بماند. ستاره جادویی به کمک هوش مصنوعی متن مورد نظر را تجزیه و تحلیل کرده و در اندک زمانی آن را تبدیل به زبان اشاره می‌کند. مرحله اول راه‌اندازی این اپلیکیشن جادویی در ایرلند آغاز شده و نتایج مثبت آن در دوره زمانی مشخصی نشان می‌دهد که یادگیری زبان اشاره برای کودکان ناشنوا و والدین آنها تبدیل به بازی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای شده است. طراحان این پروژه امیدوارند کودکان ناشنوا ارتباط بین کلمات و معادل آنها در زبان اشاره را به سهولت آمیخته و بدون کمک والدین کتاب‌های دلخواه خود را مطالعه کنند. در حال حاضر این کمپانی دربریتانیا اقدام به راه‌اندازی کمپینی به‌نام «تجربه جادویی با استوری ساین» را کلید زده و قرار است تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده صرف توسعه بیشتر این اپلیکیشن شود. این اپلیکیشن در مرحله آزمایش قرار داشته و پیش‌بینی شده است بزودی در اپ استور به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار تمامی کودکان ناشنوا در سراسر جهان قرار گیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.