تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 26, 2018
15:41 چهارشنبه، 5ام دیماه 1397
کد خبر: 96673

طرح حذف نهاد‌های مجوز‌دهنده و صدور الکترونیکی مجوز در دستور کار مجلس

طرح دو فوریتی «بهبود وضعیت تولید و اشتغال و حذف مجوزها» در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار گرفت. براساس اظهارت رئیس کمیته کسب‌وکارهای الکترونیکی مجلس به پیوست، نمایندگان با این طرح به دنبال حذف نهاد‌های ارائه دهنده مجوز با هدف کاهش فساد در این زمینه و صدور مجوز‌ها به صورت الکترونیکی هستند.
 
پروانه مافی، در مورد مراحل قانونی شدن این طرح گفت: «امضاها برای این طرح به پایان رسیده و به صحن علنی مجلس هم اعلام وصول شده است. حالا هم این طرح در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است. امیدواریم دو فوریت این طرح رای بیاورد تا در عرض ۲۴ ساعت نمایندگان این طرح را بررسی کنند.»
 
به گفته مافی پس از ۸ طرح دیگر نوبت به بررسی این طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس می‌رسد؛ اما با توجه به قرار گرفتن در فصل بررسی بودجه سال ۹۸، به احتمال زیاد اواخر سال جاری یا سال آینده بررسی این طرح آغاز خواهد شد.
 
رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیکی مجلس با بیان اینکه متاسفانه فساد و رانت در اخذ مجوزها بسیار است و نمایندگان سعی کردند با این طرح جلوی فساد را بگیرند، بیان کرد: «فردی که قصد راه اندازی کسب و کاری داشته باشد موظف است مجوزهایی دریافت کند. تعداد مجوزها بسیار بالاست و متاسفانه فساد و رانت را در اخذ مجوزها شاهد هستیم. در این طرح مجموعه نهادهایی که مجوز دهنده هستند را حذف می‌کنیم و سیستم الکترونیکی راه اندازی خواهد شد تا اخذ مجوز فقط از این طریق صورت بگیرد. بدون اینکه فرد یا شخصی در صدور مجوزها دخیل باشد.»
 
پیش از این پروانه مافی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ از جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای طرح دو فوریتی بهبود وضعیت کسب‌وکار فضای مجازی خبر داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.