تلفن همراه

گجت

December 26, 2018
17:45 چهارشنبه، 5ام دیماه 1397
کد خبر: 96679

مروری بر جذاب ترین فناوری های ناکام سال ۲۰۱۸

با پایان سال ۲۰۱۸ برخی فناوری ها که بارها اخباری در مورد عرضه آنها منتشر شده بود، در دسترس عموم قرار نگرفتند.
 
به گزارش پی سی ورلد، حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر، نمایشگرهای تاشدنی گوشی و دوربین های قدرتمند همراه با دستاوردهایی تازه در عرصه هوش مصنوعی از جمله دستاوردهای مهم سال ۲۰۱۸ بودند. اما برخی کاربران در انتظار عرضه محصولات دیگری بودند که امیدوارند در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه آنها باشند.
 
۱- ایر پاور اپل: انتظار می رفت اپل در سال ۲۰۱۸ شارژر بی سیم ایرپاور خود را عرضه کند اما این اتفاق نیفتاد. شارژر مذکور قرار بود در آن واحد شارژ بی سیم سه دستگاه را ممکن کند تا کاربران بتوانند به طور همزمان آیفون، ساعت اپل و ایرپادهای خود را شارژ کنند. اما این مساله هرگز رخ نداد. برخی کاربران از شهریور ماه منتظر عرضه ایرپاور بودند. اما این اتفاق رخ نداد.
 
 
۲- گالکسی هوم: قرار بود در سال ۲۰۱۸ سامسونگ هم وارد بازار عرضه بلندگوهای هوشمند شود. نرم افزار طراحی شده برای این بلندگو Bixby نام دارد. شناسایی صوت کاربران و پردازش دستورات صوتی از جمله امکانات گالکسی هوم است. سامسونگ مدتهاست از عرضه قریب الوقوع این محصول به بازار خبر می دهد، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.
 
 
۳- مسیر یابی واقعیت افزوده گوگل: گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه می از ارائه خدمات مسیریابی واقعیت افزوده خبر داده بود که استفاده از آن موجب می شد تا کاربران به جای دریافت یک مسیر گرافیکی برروی نرم افزار نقشه گوگل بتوانند با فعال کردن دوربین مسیر حرکت به سمت مقصد را با فلش های چپ و راست مشاهده کنند. اما ارائه این خدمات هم تا سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاده است.
 
 
۴- پردازنده ۱۰ نانومتری فوق سریع اینتل: اینتل در ماه های آغازین سال ۲۰۱۸ از عرضه پردازنده قدرتمند ۱۰ نانومتری خود خبر داده بود که دارای حافظه ارتقا یافته، سرعت بیشتر، عملکرد قدرتمند و غیره بود. اما اینتل در عوض پردازنده ۱۰ نانومتری کم کیفیت کنون لیک را به بازار فرستاد که آن هم تنها در قاره آسیا عرضه شد. اینتل در ماه دسامبر قول داد که این پردازنده را با عنوان Sunny Cove در سال ۲۰۱۹ عرضه کند و لذا علاقمندان باید تا چند ماه دیگر منتظر بمانند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.