رگولاتوری

December 29, 2018
13:59 شنبه، 8ام دیماه 1397
کد خبر: 96715

درآمد دولت از مالکیت خدمات ارتباطی به ۶ هزار میلیاردتومان می‌رسد

درآمد دولت از مالکیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۸ به بیش از ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان می رسد.
 
دربند چهارم جداول کلان لایحه بودجه سال ۹۸ درآمدهای حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است.
 
براین اساس مطابق بند چهارم جدول شماره ۵ این لایحه، درآمد دولت از نامبرینگ و شماره گذاری مخابراتی ۸۶۱ هزار میلیون ریال (۸۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ) پیش بینی شده است.
 
همچنین درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات اپراتورها می شود، ۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار میلیون ریال پیش بینی می شود.
 
در بند درآمدهای حاصل از خدمات نیز دولت از حق استفاده از فرکانس رادیویی یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیون ریال درآمد خواهد داشت.
 
درهمین حال درآمد حاصل از حق مالکیت دولت در بخش مجوزهای صادر شده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شورای عالی فضای مجازی ۱۰ هزار میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
 
در مجموع درآمد دولت از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۸، به حدود ۶۲ میلیون و ۶۲۱ هزار میلیون ریال ( ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) می رسد.
 
از سوی دیگر درآمد دولت از ارائه خدمات الکترونیکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار میلیون ریال و درآمد حاصل از ارائه خدمات الکترونیکی به دستگاهها و سازمانهای دولتی و عمومی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
 
در این بخش درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیک ۵ هزار میلیون ریال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.