تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 30, 2018
13:48 یکشنبه، 9ام دیماه 1397
کد خبر: 96755

محصولات جدید چارگون در هشتمین گردهمایی سالانه این مجموعه معرفی شدند

همزمان با برگزاری هشتمین گردهمایی سالیانه مجموعه نرم‌افزاری چارگون، محصولات و خدمات جدید این مجموعه معرفی شدند.
 
فرزاد رحمانی، مدیر عامل مجموعه نرم‌افزاری چارگون، در حاشیه این گردهمایی اعلام کرد که مهمترین محصولی که چارگون در این گردهمایی معرفی کرده پلتفرم زیرساخت «زاگرس»؛ محصولات و نرم‌افزارهایی است که مبتنی بر آن تولید شده‌اند. براساس اظهارات او  از جمله این محصولات BPMS (نرم‌افزار مدیریت فرآیند کسب‌وکار)  است که در واقع نسل جدید نرم‌افزار «دیدگاه» بوده  امروز (۸دی ماه) رونمایی شد و در چند روز آینده در اختیار مشتریان چارگون قرار می‌گیرد. به گفته رحمانی پورتال مشتریان چارگون نیز از دیگر محصولاتی است که در این همایش معرفی شد.
 
مدیرعامل چارگون همچنین با اشاره به اعمال تغییرات گسترده در سیستم‌های اتوماسیون اداری و سیستم‌های منابع انسانی، از معرفی ابزارهای تولید شده برای حوزه حمل‌ونقل و مالی و نیز تحویل پیشخوان کارکنان در سیستم زاگرس خبر داد. به گفته رحمانی تنها در ماه گذشته حدود ۷۰ سازمان بزرگ، پلتفرم زاگرس را دریافت کرده‌ و از محصولات آن استفاده می‌کنند. در پلتفرم دیدگاه همراه نیز دو اپلیکیشن انباردار و اپلیکشن پیشخوان رونمایی و به مشتریان چارگون معرفی شدند.
 
رحمانی با یادآوری اینکه در حال حاضر این مجموعه با نزدیک به ۱۵۰۰ سازمان همکاری می‌کند ادامه داد: «در میان این سازمان‌ها از دستگاه‌های اجرایی و دولتی همچون وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، فدراسیون‌های ورزشی، وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی گرفته تا شرکت‌های خصوصی قرار دارند.»
 
مدیرعامل چارگون در پاسخ به این سوال که نحوه تعامل دستگاه‌های دولتی با مجموعه چارگون به عنوان یک شرکت خصوصی برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی چگونه بوده است، اعلام کرد: «بیش از آن که دولت به طور مستقیم از ما درخواست همکاری و همفکری در راستای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی و ایجاد ضابطه جدید در کشور کند، خود سازمان‌ها به عنوان مشتریان ما وارد تعامل شدند و درخواست ارائه راهکار از ما داشته‌اند.»
 
 رحمانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا دولت در طراحی و اجرای پروژه دولت همراه درخواست همکاری با مجموعه‌هایی مثل چارگون را داشته یا خیر، گفت: «گاهی در این حوزه اتفاق‌هایی می‌افتد که ما به عنوان مجموعه‌ای که سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کنیم از رسانه‌ها خبر آن را می‌شنویم. شرکت‌ها و کسانی این پروژه‌ها را اجرا می‌کنند که کمترین تجربه را دارند. » مدیرعامل چارگون تاکید کرد: «شرکتهایی همچون چارگون که یک و نیم میلیون کاربر دارند از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار هستند و باید به مشارکت دعوت شوند.»
 
در ادامه این نشست، شاهین طبری، رییس هیات مدیره مجموعه نرم‌افزاری چارگون نیز با یادآوری سهم بزرگ این مجموعه در خدمت‌محور شدن دستگاههای اجرایی و فراهم کردن امکان تعامل آنها با استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها اعلام کرد: «در نهایت این نقش دولت است که نحوه مدیریت سیستم‌های خود را انتخاب می‌کند.»
 
طبری با اشاره به روند پیشرفت این مجموعه در سالهای گذشته و اعتمادی که جایگاه فعلی این شرکت را رقم زده است ادامه داد: «در طول ۸ سال گذشته پروژه‌های مسئولیت اجتماعی بخش مهمی از فعالیتهای چارگون بوده است و در همین راستا با مجموعه‌های مختلفی همکاری کرده‌ایم.»
 
رئیس هیات مدیره چارگون درخصوص برنامه این مجموعه برای فعالیت در حوزه B2C و ارائه خدمات به کسب‌وکارهای الکترونیکی نیز اعلام کرد: «هرچند تمایل زیادی برای این کار داریم اما تحقق آن نیازمند ترویج فرهنگ در این زمینه است تا کسب‌وکارهای ما به استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های داخلی تمایل پیدا کنند.»
 
در همین زمینه رحمانی، مدیرعامل چارگون نیز تاکید کرد: « توسعه مشتریان نرم‌افزارها بین کسب‌وکارهای الکترونیکی بیش از توسعه نرم‌افزار نیاز به توسعه ذائقه کسب‌وکارها دارد.»
 
مدیرعامل چارگون همچنین از حضور ۸ کسب‌وکار اینترنتی حوزه B2C در نمایشگاه جانبی هشتمین گردهمایی سالانه چارگون خبر داد و گفت: « چیلیوری، نت‌برگ، سرمیز، آلترابو، اتاقک، بیمه بازار، پیک‌ بهار، توانیتو و مامان پز در این نمایشگاه حضور داشتند.» به گفته رحمانی در این نمایشگاه، کسب‌وکارهایی که قدری بالغ شده و قصد ورود به حوزه  B2B را دارند به شرکت‌ها و سازمان‌های اینترپرایز معرفی شدند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.