رسانه‌های اجتماعی

جیبی‌مو» می‌خواهد شبکه‌ اجتماعی پرداخت باشد

منبع: پیوست
جیبی‌مو به عنوان یک شبکه اجتماعی پرداخت می‌خواهد با استفاده از قابلیت‌های پرداخت‌یاری و پرداخت‌بانی بستری برای انجام تراکنش‌های مالی میان فردی و کسب و کاری فراهم کند.
 
مدیرعامل جیبی‌مو در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن اعلام کرد که این اپلیکیشن به صورت خاص دو بخش را هدف قرار داده که یک بخش کسب و کارها و بخش دیگر پرداخت‌های خرد است. البته به غیر از این موضوع براساس اظهارت او امکان پرداخت فرد به فرد نیز در اپلیکیشن پیش‌بینی شده است.
 
عرفان مرادیان در این مراسم اعلامم کرد که از طریق جیبی‌مو امکان انتقال وجه تا سقف ۱۰ میلیون تومان نیز فراهم است اما او در پاسخ به این سوال پیوست که چه دلیلی وجود دارد که افراد از این اپلیکیشن  به‌جای  اپهای بانکی استفاده کنند گفت: «روی برخی از اپ‌های بانکی محدودیت انتقال وجه شبایی وجود دارد یا افراد باید به صورت دستی از طریق شعبه اجازه انتقال وجه از حسابشان را تا سقف مشخصی افزایش دهند اما ما از طریق این اپ امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار خواهیم داد.»
 
او در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کند محدودیت‌های ایجاد شده از سوی بانک مرکزی در این زمینه بنا به دلایلی صورت گرفته است و در نظر نگرفتن آنها از سوی شما ممکن است مانع فعالیت خود شما یا بروز مشکلاتی شود اعلام کرد: «ما تمامی مصوبات بانک مرکزی را اجرا می‌کنیم و از طریق هوش مصنوعی که در سامانه خود ایجاد کرده‌ایم امکان هر گونه سواستفاده را از بین برده‌ایم به طور مثال اگر تمامی تراکنش‌های افراد مبالغی در حدود ۵۰۰ هزار تومان باشد اگر انتقال وجهی در سقف بالاتری اتفاق بیافتد به طرق مختلف به اطلاع وی خواهد رسید.»
 
او اضافه کرد: «همچنین شرایطی را فراهم کرده‌ایم که کاربران ما بتوانند برای انتقال وجه خود سقف تعیین کنند و اگر از مقداری بیشتر شد اپ از آنها رمز می‌خواهد یا ممکن است هم از آنها رمز بخواهد وهم اثر انگشت.»
 مدیرعامل جیبی‌مو با بیان اینکه در حال حاضر نسخه اندروید و آی‌او‌اس این اپلیکیشن در دسترس عموم است، از رونمایی راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت الکترونیکی جیبی‌مو تا ماه آینده خبر داد و گفت: «بعد از بررسی‌های شاپرک طبق چارچوب پرداخت‌یاری و تایید آن، این راهکار برای کسب‌وکارها رونمایی می‌شود.»
 
‏به گفته مرادیان  با استفاده از راهکار ۳۶۰درجه این اپلیکیشن، بسیاری از نیازهای کسب‌وکارها از درگاه پرداخت اینترنتی و API پرداخت گرفته تا مدیریت و گزارش‌گیری از تراکنش‌های پنل برآورده خواهد شد. ضمن اینکه در این راهکار بستری برای بازاریابی محصولات این کسب‌وکارها ایجاد شده است.
 
آن گونه که مرادیان اعلام کرده است یکی از کاربرد‌های اصلی این راهکار برای تسهیل کسب‌وکارهایی مثل اسنپ، تپسی، آچاره و مامان‌پز است که در واقع پلتفرم‌های دو سویه یا چندسویه هستند. به گفته مدیرعامل جبیب‌مو در این پلتفرم‌ها یک نفر به عنوان مصرف کننده، پول را به واسط پرداخت می‌کند. او در توضیح این موضوع گفت:‌ « آن واسط نیز طبق قوانین مشخص و قراردادی که با کاربران خود دارد با آنها تسویه می‌کند. اما با کاهش کاربردپذیری کیف پول‌های الکترونیکی، شاهد آن هستیم که این کاربران از مصرف کننده درخواست وجه نقدی یا انتقال وجه کارت به کارت می‌کنند.» مرادیان با اشاره به  اینکه تیم جیبی‌مو به طور میانگین  ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه بانکداری دارد و به محصول خود اطمینان دارد ادامه داد: «راهکار ما برای کسب‌وکارهای این چنینی ساخته شده و به صورت یکپارچه پاسخگوی تمام این پلتفرم‌‌ها است تا دیگر دغدغه پرداخت نداشته باشند.»
 
او همچنین از مزایای جیبی‌مو برای کسب‌وکارهای خرد و خانگی خبر داد و افزود:‌ «با استفاده از جیبی‌مو از وابستگی کسب‌وکارهای کوچک به شبکه‌های اجتماعی خارجی که مدام فیلتر می‌شوند و این کسب‌وکارها را دچار چالش می‌کنند جلوگیری خواهیم کرد.‌»
 
او در پاسخ به اینکه کارمزد خود را چگونه محاسبه می‌کنند اعلام کرد: «ما از کسب و کارها یک هزینه اشتراک می‌گیریم از همین رو برای هر پرداخت از آنها کارمزد دریافت نمی‌کنیم و برای پرداخت‌های خرد نیز کارمزدی دریافت نمی‌کنیم اما اگر افراد بخواهند پول خود را از کیف‌پول خود به حساب بانکی خود منتقل کنند مبلغ ثابت ۵۰۰ تومان به عنوان کارمزد از آنها کسر می‌شود.»
 
مرادیان با اشاره به اینکه ‏شفافیت در پرداخت‌های مالی جیبی‌مو باعث شده تا آن را توییتر پرداخت بنامیم، درباره امنیت تراکنش در جیبی‌مو نیز گفت: «جیبی‌مو بر بستر نام کاربری و شماره موبایل، افراد را به یکدیگر متصل می‌کند و اطلاعات بانکی کاربران صرفا توسط خود آنها دیده می‌شود.» به گفته مدیرعامل جیبی‌مو سال گذشته با سیستم مدیریت تقلب و هوش مصنوعی جیبی‌مو این اپلیکیشن توانسته از بالغ بر ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری با کارت جعلی جلوگیری کند.
 
در ادامه این نشست ماندانا ابوالفتحی، هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات جیبی‌مو نیز با اشاره به اینکه سالانه ۹۰ هزار تومان هزینه‌ کارمزد تراکنش‌های هر نفر است ادامه داد: «در کشور ما ۵۰ میلیون نفر از سیستم بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کنند. ما با حذف هزینه کارمزد تراکنش‌های درون برنامه‌ای در جیبی‌مو، سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه کارمزدها صرفه جویی می‌کنیم.»

​​