اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 31, 2018
13:35 دوشنبه، 10ام دیماه 1397
کد خبر: 96803

تدوین سند تحول دیجیتال آغاز شد

سرپرست پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از انجام پروژه مشترک تدوین نقشه راه سند تحول دیجیتال با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.
 
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید هاشم مداح حسینی این پروژه را در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی است که به واسطه تغییر یا اصلاح و نوآوری در بخشهای مختلف موجب بهبود فرایندها و تغییرهای اقتصادی شده است. افزایش نوآوری، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی، بهبود رفاه عمومی، توسعه بخش خصوصی، از نتایج و ابعاد توسعه اقتصاد دیجیتال است ولیکن این جریان علاوه بر آثار مثبت در برگیرنده مخاطراتی است که نیازمند پیش بینی و آماده سازی است.
 
مداح حسینی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر با این پرسش مواجه هستیم که کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در شکل های جدید آن چه تهدیدها و فرصت هایی را فراهم می آورند. در این راستا مسایل اقتصادی، فرهنگی و حقوقی، امنیتی  و زیرساخت های فنی مطرح می شود که لازم است مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند.
 
سرپرست پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: این پروژه با همکاری دانشگاه تهران آغاز شده که پیش تر این موضوع در قالب کلان تر  و ذیل عناوین مختلفی در دستور کار پژوهشکده بوده و نتایج آن به صورت گزارش های مختلف به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است.
 
به گفته وی دامنه و شدت اثرگذاری فناوری های نوین در همه بخشها و اهمیت تحولات ناشی از آن، سوالات مهمی را در این حوزه ایجاد می کند که پاسخ به آن نیازمند مشارکت جمعی شامل کارشناسان، متخصصان مربوطه از بخش دولتی وخصوصی است. موضوعاتی مانند ابعاد و مفاهیم تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، چالش های اقتصاد دیجیتال در بخش های مختلف، شناسایی توانمندسازها و …. از این نمونه است که در این راستا پژوهشکده اقدام به برگزاری فروم اقتصاد دیجیتال کرده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی خبرگان این حوزه مواجه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.