تلفن همراه

گوشی

January 1, 2019
15:00 سه شنبه، 11ام دیماه 1397
کد خبر: 96827

آیفون هم آتش می‌گیرد!

 
گزارش‌های جدیدی از آتش گرفتن و منفجر شدن گوشی آیفون ایکس اس مکس منتشر شده که این رخداد جنجال و سروصدای زیادی را در فضای مجازی به راه انداخت.
 
به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه کاربران گوشی‌های هوشمند همگی خاطره ناخوشایند و اخبار متعددی که از آتش گرفتن و انفجار گوشی پرچمدار گلکسی نوت 7 سامسونگ را هنوز در یاد و خاطر خود دارند و به گفته بسیاری از آنها ، آتش گرفتن باتری و گوشی موبایل در دستانشان تبدیل به بزرگترین کابوس استفاده آنها از گوشی هوشمند شده است، حالا به نظر می‌رسد که این اتفاق باری دیگر این بار برای یک محصول آمریکایی برای یک کاربر آمریکایی در ایالت اوهایوی ایالات متحده رخ داده است و جنجال‌های زیادی را به راه انداخته است.
 
وب‌سایت تک رادار در این خصوص نوشت یکی از کاربران گوشی آیفون ایکس اس مکس که در شهر کلمبوس ایالت اوهایوی ایالات متحده آمریکا سکونت داشته است ، روز گذشته اعلام کرده گوشی آیفون وی که تنها کمتر از یک ماه از خریداری آن می‌گذرد، دچار سوختگی و آتش گرفتگی شده است.
 
وی که جاش هیلارد نام دارد، در این باره می‌گوید: هنگامی که در حال راه رفتن در خیابان بوده است، متوجه بوی سوختگی می‌شود، وی بالافاصله بعد از استشمام بوی سوختگی گوشی آیفون جدید خود را از جیب عقب شلوار خود خارج می کند و متوجه می شود که از قسمت باتری آن دود خارج شده و بعد از آن نیز دچار سوختگی و آتش گرفتگی می شود.
 
وی ادامه داد: این اتفاق می‌توانست موجب صدمات جدی جانی برای من بعنوان یک کاربر گوشی آیفون شود و جراحات و خسارات جبران ناپذیری را برای من ایجاد کند که خوشبختانه با تشخیص و اقدام بموقع خودم، این اتفاق نیفتاد اما این مساله چیزی از مسئولیت های شرکت اپل برای پاسخدهی به این اتفاق کم نمی کند و اپل باید در این باره پاسخگو باشد و در صورت نیاز ، به برطرف کردن مشکلات احتمالی مربوطه در گوشی های آیفون بپردازد.
 
وی همچنین این موضوع را بعد از رسانه‌ای کردن به شرکت اپل نیز اعلام کرده و به نظر می رسد که قرار است اپل به ازای گوشی سوخته و نابود شده وی، یک گوشی آیفون ایکس‌اس مکس جدید به وی بدهد.
 
این درحالیست که این کاربر آمریکایی اهل ایالت اوهایو بر این باور است که اقدام اپل در واکنش به این اتفاق به هیچ عنوان قابل پذیرش و قانع کننده نیست چراکه وی به دنبال یک شکایت حقوقی علیه این شرکت بزرگ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.