January 4, 2019
11:33 جمعه، 14ام دیماه 1397
کد خبر: 96880

حمید فتاحی از ۱۵ میلیون ثبت‌نام در پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد

 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۵ میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: فضا این‌طور نیست که ۱۰ پیام‌رسان داشته باشیم، اما آنها می‌توانند از این قابلیت پیام‌رسانی در حوزه‌های دیگر استفاده کنند و بعضی از آنها هم چنین برنامه‌هایی دارند.
 
hamid fatahi.jpg
 
حمید فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تعداد اعضای پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: مجموع اعضایی که ثبت کردند و عضو شدند چیزی بیش از ۱۵ میلیون نفر از کاربران هستند که البته اینها با هم اشتراک هم دارند؛ یعنی ممکن است فردی که در پیام‌رسان آ هست در پیام‌رسان ب هم باشد. البته این به معنای فعالیت دائم نیست، برای مثال پیام‌رسان سروش با ۱۰ میلیون نفر، بیشترین کاربر رجیستر شده‌ را دارد، اما کاربران فعالش در حدود پنج میلیون هستند.
 
وی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که به صورت ویژه روی حمایت از دو پیام‌رسان سروش و گپ تمرکز داشته باشیم، افزود: اما با سایر پیام‌رسان‌ها هم اگر نیازمندی داشته باشند، در ارتباط هستیم و آنها هم برنامه‌های خوبی برای چند ماه آینده دارند و مدل خدماتی‌شان را عوض کردند. در حالی که هجوم کاربران به سمت آنها در روزهای اول زیاد بود، پیام‌رسان‌ها غافلگیر شدند که طبیعی هم بود. اما اکنون خودشان را بازیابی کردند و آماده خدمات‌رسانی هستند.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: به نظر می‌رسد این پیام‌رسان‌ها به صورت ویژه برنامه‌های خوبی دارند، هم در حوزه خدماتی که به کاربران می‌دهند و هم در حوزه گسترش سخت‌افزار و نرم‌افزار و مدل معماری که قابل توسعه باشد. ما نیز با آنها و مدیرانشان در ارتباط هستیم و در صورتی که نیازمندی سخت‌افزاری یا شبکه‌ای داشته باشند، کمک می‌کنیم.
 
فتاحی در پاسخ به اینکه آیا پیام‌رسان‌ها از لحاظ فنی قابلیت پشتیبانی از کاربران را دارند؟ گفت: یک موضوع فنی و تکنیکی خود پیام‌رسان‌ها دارند که معتقدیم می‌توانند از پسشان بربیایند. از سمت وزارت ارتباطات هم حمایت‌های فنی همه‌جانبه انجام شده و بعد از این هم انجام خواهد شد. موضوع دیگر حواشی پررنگ‌تر از متن است؛ درواقع بحث اعتماد و اقناع کاربران که خیلی فنی نیست، بلکه اجتماعی است، حتی مدل بازاریابی و مارکتینگ پیام‌رسان‌ها هم از این جهت اهمیت دارد. بخشی از این موارد به دستگاه‌های حاکمیتی برمی‌گردد و بخشی هم به خود پیام‌رسان‌ها که اگر بتوانند آنها را هم به توازن موضوعات فنی رشد دهند، موفق می‌شوند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا سایر پیام‌رسان‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: عملا خود فضا به این سمت می‌رود که یکی دو پیام‌رسان بماند و فضا این‌طور نیست که ما ۱۰ پیام‌رسان داشته باشیم. اما آنها می‌توانند حوزه‌های خود را عوض کنند و در بخش‌های دیگر مشغول به کار شوند و از این قابلیت پیام‌رسانی در حوزه‌های دیگر استفاده کنند و بعضی از آنها هم چنین برنامه‌هایی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.