امنیت

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

January 4, 2019
11:36 جمعه، 14ام دیماه 1397
کد خبر: 96881

وزیر ارتباطات: فیلترینگ جواب نمی‌دهد

وزیر ارتباطات درباره در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد درباره فیلترینگ گفت: واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.
 
jahromi4.jpg
 
وزیر ارتباطات گفت: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.
 
به گزارش مهر، محمدجواد آذری‌جهرمی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وقتی صحبت از مخالفت با فیلترینگ می شود مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم.
 
وی افزود:قطعا اشکالات و مخاطرات جدی در فضای مجازی وجود دارد و اتفاقاتی نیز در این حوزه رخ می دهد اما این فضا می تواند تبدیل به بستری شود که در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل بگیرد.
 
وزیر ارتباطات گفت: از نظر بحث امنیتی موضوع کلان داده‌ها می‌تواند مهم باشد اما یک روز و دو روز نیست که ما در کشور با مسئله فیلترینگ مواجهیم، واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد. 
 
جهرمی گفت: نمی شود وزرات ارتباطات تنها در عرصه فضای مجازی باشد و دیگران مدام مطالبه کنند وبرای توسعه این حوزه باید حرکت همسو و هم جهت بین مسئولان و توجیه و همراهی مردم را نیاز داریم. 
 
وی در خصوص  احتمال فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی در کشور بیان کرد: فیلترینگ در کشور یا باید توسط شورای تعیین مصادیق مجرمانه انجام شود که به دلیل عدم موافقت دولت موضوع در این شوراطرح نشده است و یا باید دادگاه حکم بدهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.