سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2019
17:06 شنبه، 15ام دیماه 1397
کد خبر: 96903

همه چیز درباره نمایشگاه CES 2019

نمایشگاه Consumer Electronics Show به اختصار CES، هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس (آمریکا) برگزار می‌شود. در این نمایشگاه جدیدترین نوآوری‌ها در حوزه تلفن همراه و تبلت، انواع گجت‌ها، و لوازم الکترونیکی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
 
نمایشگاه CES پذیرای بیش از 4500 شرکت شامل تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان، تأمین‌کنندگان فناوری‌های مصرفی است. در کنار بازدید بیش از 180 هزار نفر از 150 کشور مختلف جهان از این نمایشگاه، 250 کنفرانس تخصصی با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف برگزار می‌شود.  
 
دسته‌بندی محصولات ارائه شده در نمایشگاه CES:
 
شهرهای هوشمند
 
خانه‌های هوشمند
 
محصولات الکترونیکی (iProducts)
 
زیرساخت‌های اینترنت اشیا (IoT)
 
چاپ سه بعدی
 
تبلیغات، بازاریابی، محتوا و سرگرمی
 
دستگاه‌ها و سرویس‌های بی‌سیم
 
هوش مصنوعی و رباتیک
 
صوتی و تصویری
 
سینمای خانگی
 
بازی ویدئویی و سرگرمی
 
پول دیجیتال
 
پهپاد
 
فناوری ویژه نوزادان
 
فناوری ویژه کودکان و خانواده
 
فناوری ویژه تناسب اندام
 
فناوری ویژه سلامت
 
فناوری ویژه خواب
 
فناوری خودرو
 
فناوری خودروهای خودران
 
فناوری ویژه گردشگری
 
فناوری‌های پوشیدنی
 
نمایشگاه CES 2019 از تاریخ 8 تا 11 ژانویه (18 تا 22 دی) برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال شاهد چه فناوری‌ها و دستاوردهای تازه‌ای خواهیم بود؟
 
CES2019.jpg
 
فناوری‌های ویژه سلامت
 
در نمایشگاه CES 2019 شاهد معرفی گجت‌های ویژه سلامت از جمله نسل جدید ساعت‌های هوشمند برای اندازه‌گیری فشار خون، ابزار رهگیری سلامت و تناسب اندام، گجت‌های ویژه نوزادان، محصولات شخصی‌سازی‌شده برای مراقبت از پوست و ارائه رژیم‌های غذایی متناسب با نیازهای بدن هر فرد خواهیم بود.
 
 
 
فناوری صوتی و تصویری
 
مانند سال‌ گذشته، رقابت فشرده‌ای بین شرکت‌های سونی، پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی برای رونمایی از تلویزیون‌های 8K است. وضوح تصویری (رزولوشن( در این تلویزیون‌ها 2 برابر تلویزیون‌های 4K است. در تلویزیون 8K با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، کیفیت محتوا افزایش پیدا می‌کند.
 
 
 
نسل پنجم ارتباطات (5G)
 
در نمایشگاه CES 2019 باید منتظر خبرهای هیجان‌انگیزی از نسل پنجم ارتباطات (5G) باشیم. در حوزه تولید گوشی سامسونگ قصد دارد پرچمدار خود، گلکسی S10 را با فناوری 5G به بازار عرضه کند. پیش‌بینی می‌شود که فناوری 5G اوایل سال 2020 راه‌اندازی شود.
 
 
 
گوشی‌های انعطاف‌پذیر
 
گوشی‌های انعطاف‌پذیر و خم‌شونده، قطعا از جمله هیجان‌انگیزترین بخش‌های نمایشگاه CES 2019 خواهد بود. انتظار می‌رود که سامسونگ  در این نمایشگاه، خبرهای تازه‌ای از پرچمدار جدید خود، Galaxy S10 و Galaxy X یا Galaxy F مجهز به فناوری 5G یا صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و خم‌شونده منتشر کند.
 
 
 
مترجم: معصومه سوهانی-سیناپرس
 
منابع: ces.tech / wired / gizmodo
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.