اپراتورها

تلفن همراه

January 5, 2019
19:31 شنبه، 15ام دیماه 1397
کد خبر: 96918

درآمد اپ‌استور اپل در شب کریسمس رکورد زد!

اپل به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون در مدت تعطیلات کریسمس بالغ بر یک میلیارد دلار در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور هزینه کرده‌اند.
 
با اینکه چندی پیش شرکت اپل اعلام کرد که میزان فروش گوشی‌های آیفون بسیار کمتر از حد تصور و انتظاراتش بوده است و به همین دلیل نیز پیش بینی میزان فروش آیفون‌های جدید را به میزان قابل توجهی کاهش داد، اما آمارهای تازه‌ای را بعد از آن منتشر کرد که نشان می‌دهد کاربران محصولات اپل و گوشی‌های آیفون در مدت زمانی که در تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی به سر می برده‌اند، مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار را خرج خریداری، دریافت و دانلود اپلیکیشن‌های پولی فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل کرده‌اند که در نوع خود بی سابقه بوده و موجب شده است اپل بدین ترتیب به رکورد جدیدی  دست یابد.
 
دستیابی اپل به این رکورد جدید نشان دهنده عملکرد موفقیت‌آمیز این غول تکنولوژی در ارائه و انتشار اپلیکیشن‌های اختصاصی برای کاربران محصولاتش است که حتی از عملکرد آن در بخش تولید و فروش سخت افزار نظیر گوشی‌های آیفون بسیار موفقیت آمیزتر بوده است.
 
اپل همچنین خاطرنشان کرده است که این میزان قابل ملاحظه از فروش تنها در یک بازه زمانی ۷ روزه یعنی از ۲۴ دسامبر تا اول ژانویه (شب سال نو) بدست آمده است که در نوع خود بسیار بی سابقه به شمار می‌رود.
 
البته افزایش قابل توجه استقبال از خدمات و سرویس‌های شرکت‌های مختلف بخصوص غول‌های تکنولوژی در جهان تنها به اپل اختصاص ندارد بلکه فصل تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای این شرکت‌های بزرگ برخوردار است چرا که کاربران در این مدت زمان وقت و پول بیشتری برای تهیه، خریداری و استفاده از سرویس‌های مختلف و محصولات جدید دارند و از طرفی دیگر نیز شرکت‌های توسعه دهنده همواره تخفیف‌های استثنایی برای آنها قائل می‌شوند که در نتیجه موجب می‌شود میزان صرف هزینه و خریداری اپلیکیشن ها، سرویس‌ها و محصولات مختلف به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.
 
اپل همچنین در این گزارش می‌گوید تنها در روز سال نوی میلادی کاربران آیفون بالغ بر ۳۲۲ میلیون دلار پول خرج کرده‌اند که همین امر به تنهایی موجب شده است رکورد بیشترین درآمد اپ استور در یک روز شکسته شود.
 
در میان اپلیکیشن‌های خریداری شده در اپ استور توسط کاربران، می‌توان به اپلیکیشن‌های بازی نظیر فورتنایت و پاب‌جی موبایل، بروال استارز، آسفالت ۹ و مانستر استرایک اشاره کرد که عنان پردانلود ترین و محبوب ترین بازی‌های کریسمس ۲۰۱۹ را به نام خود ثبت کردند.  
 
از دیگر دسته بندی‌های اپلیکیشن‌های دانلود شده در این بازه زمانی می توان به اپلیکیشن‌ های مربوط به سلامتی، تناسب اندام و مسائل آموزشی همچون یادگیری زبان اشاره کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.