تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 6, 2019
19:03 یکشنبه، 16ام دیماه 1397
کد خبر: 96960

درخواست حق‌السکوت با بیت کوین برای افشا نکردن اسناد محرمانه حملات ۱۱ سپتامبر

بر اساس گزارش وب‌سایت مادربرد، گروه هکری دارک‌اُورلرد (TheDarkOverlord) که به خاطر پخش قسمت‌هایی از سریال تلوزیونی مطرح «نارنجی مد جدید است» مشهور شده بودند، دوباره ظاهر شده و این بار مدعی شده‌اند که اطلاعاتی مرتبط با حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ که در مرکز تجارت جهانی رخ داده بود را به سرقت برده‌اند.
 
براساس پستی که شب سال نوی میلادی در حساب توییتر گروه دارک‌اُورلرد ارسال شد، این گروه مدعی شد که هزاران سند و مدرک را از شرکت‌های بیمه‌ای همچون لویدز لندن (Lloyds of London)، سیلوراشتاین پراپرتیز (Silverstein Properties) و هیسکاکس سیندیکیتس (Hiscox Syndicates) به سرقت برده است.
 
در حال حاضر، این گروه تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی، محتویات این اسناد را منتشر خواهند ساخت که باعث قوت بخشیدن به آن دسته از فرضیه‌ها می‌شود که از این حمله به‌عنوان یک توطئه و خیانت یاد می‌کنند.
 
این گروه در حساب توییتر خود نوشت: ما به‌وسیله ۱۸,۰۰۰ مورد از اسناد محرمانه‌ای که از طریق شرکت بیمه هیسکاکس و سایر شرکت‌ها بدست آورده‌ایم ، به ابهامات بسیاری درباره خیانت‌آمیز بودن این واقعه پاسخ خواهیم داد.
 
سخنگوی شرکت بیمه هیسکاکس این حمله سایبری را تأیید نموده و اظهار داشته است که هکرها توانسته‌اند به اسناد محرمانه یک شرکت حقوقی که به بیمه هیسکاکس مشاوره داده بود، دسترسی پیدا کرده و اسناد مربوط به پرونده‌های دادرسی مرتبط با واقعه ۱۱ سپتامبر را به سرقت ببرند.
 
این سخنگو در مصاحبه با خبرگزاری مادربرد گفت: سیستم‌های این شرکت حقوقی به زیرساخت آی.تی هیسکاکس متصل نبوده و سیستم‌های شرکت هیسکاکس از این حمله در امان مانده‌اند. یکی از مواردی که این شرکت حقوقی برای شرکت بیمه ما و سایر شرکت‌های بیمه انجام داده است، مرتبط با دعاوی قضایی برخاسته از حوادث منتسب به ۱۱ سپتامبر است و ما معتقدیم که اطلاعات مربوط به این پرونده‌ها، توسط این شکاف امنیتی به سرقت رفته است.
 
بر اساس گزارش، گروه دارک‌اُورلرد فایلی حاوی نامه‌ها و ایمیل‌های مرتبط با مکاتبات شرکت‌های مختلف حقوقی، اداره هوانوردی فدرال و اداره امنیت حمل و نقل را به‌صورت آنلاین منتشر کرده است.
 
این گروه، لینک حاوی فایل بایگانی‌شده مذکور که دربرگیرنده اسناد به سرقت رفته است را در دسترس عموم قرار داده است. گرچه این فایل هنوز در حالت رمزنگاری شده قرار دارد، اما این گروه هکر تهدید کرده است که در صورت عدم پرداخت مبلغ موردنظر که از طریق بیت کوین درخواست شده است، کلید رمزگشایی فایل مذکور را منتشر خواهد کرد.
 
گروه دارک‌اُورلرد همچنین افراد و شرکت‌هایی که جزئیاتشان در این اسناد و مدارک موجود است را تهدید کرده و اعلام کرده است تنها در صورتی نامشان از اسناد خارج خواهد شد که مبلغ درخواستی را پرداخت کنند.
 
مقاله منتشر شده در وب‌سایت مادربرد شامل نقل‌قولی از مطالبات هکرهاست که توسط نامه‌ای به این وب‌سایت فرستاده شده و در متن آن چندین شرکت به فروپاشی تهدید شده‌اند. در بخشی از این نامه نوشته شده است: اگر به نادیده گرفتن درخواست‌های ما ادامه دهید، با اعلام کلیدهای رمزگشایی، به این افشاگری‌ها سرعت بخشیده و هربار لایه جدیدی از ناگفته‌ها را گشوده و موج جدیدی از اتهامات را بر سرتان خراب خواهیم کرد.
 
با این حال، هیسکاکس اشاره کرد که انتشار اطلاعات مرتبط با بیمه، تبعات چندانی نخواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.