تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2019
18:37 سه شنبه، 18ام دیماه 1397
کد خبر: 96994

حذف صدور قبض کاغذی آب و برق با دستور رئیس جمهور

وزیر ارتباطات از مذاکره با وزارت نیرو برای اجرای پروژه حذف قبوض کاغذی آب و برق خبر داد و گفت: تخمین زده می شود این پروژه با استفاده از ظرفیت های دولت الکترونیک تا اردیبهشت ماه انجام شود.
 
محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران گفت: موضوع حذف کاغذی قبوض خدماتی از جمله برنامه های در دست انجام وزارت ارتباطات است که در این زمینه با برخی مجموعه ها که این قبض ها را صادر می کنند وارد مذاکره شده ایم.
 
وی گفت: قبض های کاغذی هم اکنون توسط مخابرات، وزارت نیرو، وزارت نفت و شهرداری برای مردم صادر می شود که برای مثال شرکت مخابرات ایران ۳۵ میلیون قبض دوره ای صادر می کند و وزارت نیرو صدور قبوض اب و برق و وزارت نفت قبوض گاز را بر عهده دارد.
 
وی ادامه داد: تصمیم بر این است که از ظرفیت دولت الکترونیک و از طریق کانال های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اپلیکیشن، پیامک و کدهای دستوری، قبوض خدماتی قابل دریافت برای کاربران باشد و قبوض کاغذی حذف شود.
 
وی گفت: در فاز اول حذف قبوض مخابرات را در یک بازه ۴۵ روزه در دستور کار قرار داده ایم و با دستور رئیس جمهور فاز بعدی این پروژه ها را برای حذف قبوض کاغذی آب و برق در نظر گرفته ایم.
 
وی با بیان اینکه تخمین زده می شود این پروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی شود، گفت: هم اکنون مشکل این است که بسیاری از کنتورهای برق به نام مالک نبوده و سیستم خدمات مشتریان وزارت نیرو به روز رسانی نشده و بانک اطلاعاتی دقیقی از مالکان کنتور در دسترس نیست.
 
وی افزود: سناریوی اجرای این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه شده و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.
 
تلاش ایران برای توافق با ۵ کشور برای کاهش اثرات تحریمی آمریکا در حوزه اینترنت
 
وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی و توافق با چند کشور منطقه برای توسعه پایدار ارتباطات و کاهش اثرات تحریمی آمریکا خبر داد و گفت: از آنجائیکه ممکن است بحث دسترسی به اینترنت و پایداری ارتباطات با وجود اثرات تحریمی آمریکا دچار مشکل شود، موضوع توافق چندجانبه با برخی کشورهای منطقه را برای ایجاد ارتباط دوجانبه و بهبود پایداری ارتباطات در زمان تحریم در دستور کار قرار دادیم.
 
وی گفت: ممکن است به دلیل اثرات تحریم برخی اپراتورها و پرووایدارهای بین المللی به دلیل مسائل مالی نتوانند تداوم همکاری با ایران داشته باشند. بر این اساس ما با کشورهای منطقه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، عمان و عراق، موضوع ارتباط دوجانبه در راستای رشد کیفیت ارتباطات و افزایش پایداری شبکه را در دستور کار قرار داده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.