امینت

تلفن همراه

January 8, 2019
19:03 سه شنبه، 18ام دیماه 1397
کد خبر: 97005

عدم نگرانی امنیتی مقامات آلمان در همکاری با هواوی

به گزارش شبکه‌ برون‌مرزی آلمان(DW) وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید که این کشور نگران مشکلات امنیتی هواوی نیست. پتر آلتمایر به خبرگزاری رویترز گفته است او نگرانی بابت مشارکت شرکت مخابراتی هوآوی در گسترش نسل پنجم شبکه تلفن‌های همراه ۵G را در آلمان ندارد اگرچه از امنیت هر محصول و هر دستگاهی که در زیرساخت‌های حیاتی بکار برده می‌شود می بایست اطمینان حاصل شود.
 
هفته‌نامه اشپیگل نیز به نقل از اداره فدرال امنیت اطلاعات آلمان گزارش داده است که BSI مخالفتی با مشارکت شرکت هواوی در توسعه ۵G در آلمان ندارد، به گفته آرنه شون‌بوهم، جهت تصمیم‌گیری جدی برای ممنوعیت و یا کنار گذاشتن هر شرکتی به مدارک بسیار قوی نیاز است و چنین مدرکی به‌دست اداره فدرال امنیت اطلاعات آلمان نرسیده است.
 
آن سوی ماجرا بزرگترین اپرتورمخابراتی آلمان “دویچه تلکام” به اعلام بررسی نگرانی‌های امنیتی مطرح شده درخصوص فناوری هوآوی بسنده کرده است.
 
لازم به ذکر است دولت ایالات متحده آمریکا چندی است تلاش می‌کند متحدانش را متقاعد کند که از تکنولوژی هوآوی به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیت سایبری نامیده استفاده نکنند. چندی پیش نیز قانون‌گذاران امریکا لایحه‌ای را به‌منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه دادند که در آن خریداری وسایل الکترونیکی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های هوآوی و زدتی‌ای [به ظن ارتباط این شرکت‌ها با دولت چین] در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی آمریکا، ممنوع اعلام شده بود.
 
تاکنون برخی شرکت‌های مخابراتی و مقامات بریتانیا، نیوزیلند، استرالیا و ژاپن از به‌کارگیری فناوری هوآوی صرف‌نظر کرده‌اند یا از قصد خود برای قطع همکاری ها گفته اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.