تلفن همراه

گوشی

January 12, 2019
15:31 شنبه، 22ام دیماه 1397
کد خبر: 97052

وزارت صمت با ثبت سفارش برای واردات گوشی موبایل موافقت کرد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن‌همراه از تصویب مصوبه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌دهد که براساس آن واردکنندگان گوشی تلفن‌همراه امکان ثبت سفارش جدید برای واردات گوشی را خواهند داشت.
 
ابراهیم درستی ضمن اعلام این خبر گفته است‌: «طبق مصوبه‌ای که در نشست شب گذشته(۲۱دی ماه) با حضور وزیر صمت به تصویب رسید، واردکنندگان می‌توانند برای واردات از طریق صرافی‌ها که ارز صادراتی در اختیار دارند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.» او همچنین تاکید کرده است که در صورت اجرای مصوبه وزارت صمت درباره ثبت سفارش و تامین ارز مورد نیاز از طریق صرافیها، حداقل یک ماه زمان برای ورود گوشی‌های تلفن همراه به بازار مورد نیاز است. درستی همچین با اشاره به رکود در بازار تلفن‌همراه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم گفته است که حدود ۷۵ درصد از سهم بازار به گوشی‌هایی کمتر از ۷۰۰ هزار تومان اختصاص دارد.
 
اما درستی در گفت‌وگوی دیگری که امروز  هم انجام داده مجددا خبر از ورود گوشی‌های متوقف شده در گمرک داده و اعلام کرده است:‌ «حدود ۶۰۰هزار دستگاه تلفن‌همراه وارد شده با ارز دولتی به زودی از توقیف آزاد شده و واراد بازار می‌شود.» براساس اظهارت او حدود ۱۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه در توقیف دادستانی است و حدود ۵۰۰ هزار دستگاه دیگر در انبارهای گمرگ دپو شده که تعدادی از آن‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و برخی دیگر نیز قبل از ابلاغ این مصوبه دولتی و با ارز ارزان‌تر یعنی با نرخ ۳۷۰۰ تومانی پارسال وارد شده‌اند، اما هنوز توقیف هستند و به زودی آزاد خواهند شد.
 
این اولین بار نیست که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن‌همراه از آزادسازی گوشی‌های متوقف شده در انبار شرکت‌ها و یا گمرک خبر می‌دهد. درستی اوایل آذر ماه نیز در گفت‌وگو با پیوست خبر از تشکیل کارگروهی برای تنظیم بازار تلفن‌همراه را داد و اعلام کرد:‌ «این کارگروه بعد از قیمت‌گذاری این کالاهای متوقف شده ار انبار گمرک باید هر چه زودتر توزیع این گوشی‌ها در بازار را تسهیل کند.»
 
بازار تلفن‌همراه کشور از ابتدای سال جاری و با نوسانات بازار ارز با افزایش قیمت و همچنین کمبود کالا روبه‌رو شد. اما از تیرماه امسال و بعد از منتشر شدن لیست تخصیص ارز به واردکنندگان تلفن‌همراه و معرفی متخلفان دریافت‌کننده ارز و همچنین دستگیری و دادگاهی گروهی از متخلفان، این بازار بیش از پیش دچار رکود شد.
 
حالا ۷ ماه از دستگیری و دادگاهی گروهی از متخلفان دریافت‌کننده ارز در بازار تلفن‌همراه می‌گذارد و این اتفاقات در مجموع نتیجه‌ای جز  کاهش خرید و فروش، توقف ثبت سفارشات، توقف ارایه خدمات پس از فروش و تعدیل نیروی شرکت‌های واردکننده تلفن‌همراه را به دنبال نداشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.