سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 12, 2019
16:24 شنبه، 22ام دیماه 1397
کد خبر: 97055

سرمایه‌گذاری آمازون روی فناوری خودران کمپانی فرانسوی بالیو

آمازون روی کمپانی فرانسوی Balyo سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند از ربات‌های بارکش خودران این کمپانی برای توسعه سیستم انبارگردانی خود استفاده کند.
 
در موافقت‌نامه 7 ساله میان دو کمپانی قرار است آمازون در 7 سال مشارکت تجاری، 300 میلیون یورو از محصولات خودران بالیو را بخرد.
 
این رقم معادل 30 درصد از محصولات بالیو در بخش ربات‌های خودران برای انبارگردانی می‌شود. اتوماسیون انبارگردانی برای آمازون امری حیاتی محسوب شده که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و سرعت دلیوری اجناس را بالا ببرد.
 
در حال حاضر بزرگ‌ترین خرده‌فروش دنیا از سیستم رباتیک Kiva Systems استفاده می‌کند. آمازون در سال 2012 این کمپانی را به مبلغ 775 میلیون دلار خرید تا از فناوری و محصولات آن استفاده کند.
 
اما قرارداد جدید با فرانسوی‌ها باعث می‌شود تا بالیو رشد و توسعه یابد و به گفته «فابیان باردینه» مدیر اجرایی بالیو، آن‌ها می‌توانند در مدت 7 سال آینده فناوری‌های نوین رباتیک را با کمک سرمایه‌گذاری آمازون توسعه دهند.
 
آمازون بسته به میزان سفارشات طبق قرارداد با بالیو می‌تواند 29 درصد از سهام را به‌صورت آزاد برای خود گارانتی کند.
 
توسعه فناوری رباتیک در انبارگردانی آینده آمازون را در بخش خرده‌فروشی رقم می‌زند و چنین سرمایه‌گذاری‌هایی مهم تلقی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.