اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 13, 2019
14:17 یکشنبه، 23ام دیماه 1397
کد خبر: 97119

«پیام‌رسان‌ها» پرنصب‌ترین برنامه‌های کافه بازار در فصل پاییز

گزارش توسعه‌دهندگان فصل پاییز ۹۷ کافه بازار منتشر شد که براساس آن پیام‌رسان‌ها پرنصب‌ترین برنامه‌ها در این فصل بوده‌اند. همچنین در این گزارش به موضوعات جدیدی از جمله میزان تمایل کاربران استان‌ها به برنامه‌ها و بازی‌های دسته‌های مختلف بازار،‌ نرخ تبدیل کاربران بازار به کاربران خریدکننده در هر استان و دلایل عدم پذیرش برنامه‌ها در فصل گذشته پرداخته شده است.
 
این گزارش نشان می‌دهد که در دسته‌بندی برنامه‌ها پیام‌رسان‌ها با ۵ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۰۵ نصب و در بخش بازی‌ها دسته کلمات و دانستنی‌ها با ۴۹۸ هزار و ۲۶۷ نصب، پرنصب‌ترین برنامه‌ها در کافه‌ بازار بوده‌اند. 
 
این گزارش دسته برنامه‌ها و بازی‌ها را از منظر تعداد کاربران و سهم درآمدی آنها نیز بررسی کرده است. در گزارش پاییز کافه بازار استان تهران و البزر بیشترین سهم خرید برنامه و بازی را در کافه بازار به نام خود ثبت کرده‌اند و بعد از آنها استان گلستان و خراسان شمالی کمترین سهم در این زمینه را داشته‌اند.
 
 این نمودار نشان می‌دهد که کاربران در هر استان چه سهمی در فصل پاییز خرید داشته‌اند:
 
همچنین ۱۷ درصد سهم برنامه‌ها در این فصل به دسته آموزش اختصاص داشته و در بخش بازی هم بیشترین سهم مربوط به دسته اکشن با  درصد۶ بوده است. 
 
نمودار زیرنشان می‌دهد از مجموع برنامه‌های موجود در کافه بازار چه سهمی در هر دسته قرار می‌گیرد: 
 
 
اما در بخش آمارهای مربوط به رشد تعداد برنامه‌ها براساس بررسی‌های کافه‌بازار در فصل پاییز دسته آشپزی و رستوران ۱۴ درصد رشد را نشان داده‌اند و در بخش بازی‌ها نیز دسته کلمات و دانستنی‌ها رشد ۱۱ درصدری را نسبت به فصل گذشته تجربه کرده‌اند. 
 
این نمودار نشان می‌دهد تعداد کل برنامه‌های منتشر شده در هر دسته از انتهای فصل پیش تا انتهای پاییز چه میزان رشد داشته است:
 
بخش دیگر این گزارش به میزان سهم درآمد برنامه‌ها و بازی‌ها به تفکیک کاربران قدیمی و جدید کافه‌بازار اختصاص پیدا کرده است. بر این اساس در بخش برنامه‌ها و در میان کاربران قدیمی، دسته «خرید» ۷۰ درصد سهم درآمد و برای کاربران جدید دسته «رفت و آمد» ۱۰۰ درصد درآمد را به خود اختصاص داده است. اما در بخش بازی‌ها نیز در میان کاربران قدیمی بیشترین سهم درآمد با ۶۰ درصد به دسته «استراتژی» تعلق دارد و در میان کاربران جدید  ۱۰۰ درصد سهم درآمد به نام  دسته «ماجرایی و آموزشی» ثبت شده است. 
 
سهم درآمد برنامه‌های برتر هر دسته از خریداران جدید و قدیم در این نمودار مشخص شده است:
 
در میان برندهای گوشی که از کافه‌بازار روی گوشی خود استفاده می‌کنند، بیشترین کاربران با ۶۰/۷۹ درصد به برند سامسونگ و کمترین کاربران با ۷ دهم درصد به برند شیائومی تعلق دارد.
 
 
در پایان این گزارش به ۸ دلیل اصلی برای عدم استقبال کاربران در خصوص نصب برنامه‌ها اشاره شده است. رابط کاربری نامناسب، محتوای کم‌ارزش، برنامه تکراری، نقض امنیت و حریم شخصی کاربران، مشکلات فنی، جذابیت کاذب برای نصب برنامه‌ها، نقض مالکیت فنی و قوانین از اصلی‌ترین دلایلی است که کافه‌بازار برای عدم پذیرش برنامه‌ها از سوی کاربران معرفی کرده است. 
 
دلایل متداول عدم استقبال کاربران برای نصب برنامه‌های کافه‌بازار به صورت درصدی در این نمودار مشخص شده است:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.