سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 13, 2019
17:20 یکشنبه، 23ام دیماه 1397
کد خبر: 97133

«بوکوایمو» روباتی عاطفی برای ارتباط با خانواده

روبات هوشمند «بوکو ایمو» یک روبات تعاملی ویژه است که براحتی با اعضای خانواده ارتباط برقرار می‌کند. بوکو ایمو طراحی ساده ولی بسیار زیبایی دارد و می‌تواند از طریق پیام‌های صوتی و متنی با اعضای خانواده شما ارتباط برقرار کند.
 
این روبات هوشمند می‌تواند برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده‌ای که تلفن ندارند، از طریق بلوتوث ارتباط بگیرد. در ضمن این روبات می‌تواند به سنسورهایی مانند بلوک‌های اسباب بازی متصل شود که می‌توانند دما، حرکت و فعالیت‌های خانه را کنترل کنند.
جالب است بدانید این روبات دارای قسمتی به‌نام قسمت «ابراز همدلی» است، همان‌طور که سازندگان آن را توصیف می‌کنند. این روبات به پیام‌های مثبت واکنش نشان می‌دهد و گونه‌های آن درخشان و سبز می‌شود وصداهای شاد و شیرین منتشر می‌کند اما در برابر پیام‌های منفی و حاوی کلماتی مانند «خسته»، گونه‌هایش قرمز رنگ می‌شود و سر خود را پایین می‌آورد و یک آه غم انگیز می‌کشد. این روبات می‌تواند به حضور و صدای کاربر پاسخ دهد و البته می‌تواند پیام‌های مبتنی بر شکلک را تفسیر کند.
بوکو ایمو، توسط شرکت ژاپنی یوآکای طراحی شده که پیش از این هم روبات گربه‌ای کوبو را طراحی کرده بود. این روبات عمدتاً برای پدر و مادرهایی که نیاز دارند کودک شان را پیگیری کنند یا سالخوردگانی که نیاز به ارتباط با اعضای خانواده دارند مفید است.
این روبات هوشمند دارای چهار نوع سنسور است: یک سنسور ارتعاشی برای تشخیص زمانی که یک در باز یا بسته شده است، بنابراین شما می‌دانید بچه هایتان وارد یا خارج خانه شده‌اند. یک سنسور قفل که تغییرات میدان مغناطیسی را تشخیص می‌دهد، بنابراین شما می‌دانید که در قفل شده است.
یک سنسور حرکتی که وقتی فرد یا حیوان خانگی نزدیک می‌شود شناسایی می‌کند و یک سنسور دما / رطوبت، که می‌تواند برای جلوگیری از گرما یا سرما بخصوص هنگام نگهداری از سالمندان استفاده شود. بوکو ایمو دارای یک میکروفن و بلندگو است، اما هیچ دوربینی ندارد. بنابراین می‌توان گفت این روبات یک دستگاه امنیتی نیست بلکه روباتی خدماتی است. خرید بوکو ایمو در حدود 200 دلار هزینه در بر خواهد داشت و در ایالات متحده در اواخر پاییز امسال به فروش می‌رسد.  
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.