اپراتورها

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 14, 2019
13:47 دوشنبه، 24ام دیماه 1397
کد خبر: 97140

امکان برقراری تماس و دسترسی به خط تلفن ثابت از طریق پیام‌رسان گپ ایجاد می‌شود

مدیرعامل پیام‌رسان گپ خبر از همکاری جدیدی با شرکت مخابرات ایران می‌دهد. «مهدی انجیدنی» اشاره می‌کند که این همکاری در دو لایه انجام خواهد شد. لایه اول مربوط به دسترسی مشترکان شرکت مخابرات به خدماتی مانند پرداخت قبوض، ثبت نام برای دریافت تلفن ثابت و سایر خدمات الکترونیکی اینچنینی خواهد بود اما لایه دوم، مربوط به برقراری یا دریافت تماس با تلفن ثابت از طریق پیام‌رسان گپ است.
 
انجیدنی خبر می‌دهد که پیام‌رسان گپ در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی با شرکت مخابرات ایران داشته است و بر همین اساس، قرار است در آینده نزدیک کاربران تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، بتوانند تماس‌های خود را از طریق پیام‌رسان گپ دریافت کنند. او همچنین در مورد زمان ارائه این خدمات به دیجیاتو می‌گوید: «لایه اول خدمات الکترونیکی برای مشتریان شرکت مخابرات ایران تا حدود یک ماه دیگر اجرایی می‌شود و این مسئله از نظر فنی نیز چالشی پیش روی ما قرار نمی‌دهد.»
 
با این حال او در خصوص لایه دوم خدمات که شامل برقراری تماس بین تلفن ثابت و این پیام‌رسان است، به مسئله قانون‌گذاری اشاره می‌کند و می‌گوید: «این رویکرد نیز با چالش فنی رو به رو نیست اما در زمینه قانون‌گذاری، مجوز باید از رگولاتوری دریافت شود و در حال برگزاری جلساتی با معاون وزیر ارتباطات [رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی] هستیم. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم همه خدمات الکترونیکی و تماس بین خطوط ثابت و پیام‌رسان گپ را تا پیش از پایان سال به کاربران ارائه کنیم. به این شکل مشترکان تلفن ثابت مخابرات در تعطیلات نوروز و هنگام سفر می‌توانند تماس‌های خطوط ثابت خود را دریافت کرده یا با این خطوط تماس برقرار کنند.»
 
«سید مجید صدری»، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ساعاتی پیش در توییتر خود خبر از همکاری با پیام‌رسان گپ داده و گفته بود: «امروز در راستای گسترش ارائه خدمات و همکاری با کسب و کارهای نوین، توافق نامه‌ای بین مخابرات ایران و پیام رسان گپ امضاء شد و به زودی خدمات متنوع مخابراتی پرداخت قبوض، ثبت نام و خدمات الکترونیک تلفن ثابت و خدمات ارزش افزوده بر بستر گپ فراهم می شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.