رسانه‌های اجتماعی

January 14, 2019
14:34 دوشنبه، 24ام دیماه 1397
کد خبر: 97156

مدیرعامل گپ درخواست کرد: اختیارات پیام رسان‌ها افزایش یابد

مدیر عامل پیام رسان گپ گفت: نخستین کشور نیستیم که پیام رسان داخلی داریم و در هند 100 پیام رسان داخلی وجود دارد که برخی تا 200 میلیون و برخی 10 میلیون کاربر دارند؛ بنابراین می توان زمینه رقابت و جذب مخاطب را ایجاد کرد.
 
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام رسان گپ درخواست کرد که اختیارات پیام‎رسان‌ها افزایش پیدا کند.
 
وی اظهارداشت: درخواست داریم تا در حوزه قانونگذاری، اختیارات مورد نیاز پیام رسان ها افزایش یابد زیرا پیام رسان ها پروژه های فناورانه هستند که می‌‌توانند کارهای جدیدی در کشور انجام دهند بنابراین باید فضا برای فعالیت آنها باز باشد تا کارها در حوزه کودک، کسب و کار و ارتباطات انجام شود.
 
مدیر عامل پیام رسان گپ با اشاره به اینکه در حال حاضر پرداخت الکترونیکی به روش های قدیمی در کشور اجرا می شود تصریح کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد فناوری جدید در پرداخت پول به ما داده نمی شود در حالی که برای جذب سرمایه گذار نیازمند این مجوزها هستیم و با رفع این مشکلات زمینه رقابت فراهم می شود.
 
وی تاکید کرد: ما نخستین کشور در دنیا نیستیم که دارای پیام رسان داخلی است به طور مثال در هندوستان 100 پیام رسان داخلی وجود دارد که برخی از آنها تا 200 میلیون مشترک دارند اما پیام رسان های کوچک حدود 10 میلیون کاربر را تحت پوشش دارند و هر یک طبق نیازهای مخاطب خدمت‌رسانی می کنند بنابراین می توان زمینه رقابت و جذب مخاطب را برای پیام رسان ها ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به تعداد کاربران پیام رسان گپ خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه میلیون کاربر در این پیام رسان نام نویسی کرده اند که بیش از دو میلیون و 700 هزار کاربر آن فعال هستند.
 
 مدیر عامل پیام رسان گپ تصریح کرد: حدود 64 نفر در این پیام رسان مشغول به کارند که 50 نفر آنها متخصص و زیر 30 سال سن دارند.
 
انجیدنی درباره توجه به موضوع امنیت در این پیام رسان افزود: امنیت در پرونده پیام رسان ها موضوع مهمی محسوب می شود که در پیام رسان گپ لایه های مختلف سرور و کلاینت رعایت شده و از پروتکل رمزنگاری بین المللی (SSL) نیز برای ایجاد ایمنی استفاده شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.