تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 14, 2019
15:13 دوشنبه، 24ام دیماه 1397
کد خبر: 97169

ورود «بلاک چین» به معاملات برون مرزی پاکستان

اولین سرویس انتقال وجه برون مرزی با فناوری «بلاک چین» در پاکستان راه‌اندازی شد.
 
اوایل هفته جاری، بانک «تلنور» با مشارکت شرکت مالزیایی «والیو»، خدمات انتقال وجه برون مرزی مبتنی بر بلاک چین را در پاکستان راه‌اندازی کردند.
خدمات این سرویس مبتنی بر بلاک چین توسط پلتفرم پرداخت آنلاین مالی Alipay توسعه پیدا کرده و در حال حاضر خدمات مالی میان مالزی و پاکستان را پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این خدمات امنیت و سرعت انتقال پول میان کاربران این دو کشور را دو چندان کند.
به‌گفته بسیاری از کارشناسان این سرویس انتقال مالی جدید هزینه‌های واسطه‌ای را تقلیل داده و به شیوه‌ای ارزان‌تر می‌توان منابع مالی را درکوتاه‌ترین زمان جابه‌جا کرد. کاربران در این شیوه همچنین قادر به ردیابی نقل و انتقالات مالی در هر مرحله خواهند بود.
طارق باجو، رئیس بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده است راه‌اندازی این سرویس و افزایش امنیت انتقال پول به‌طور قابل توجهی به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند. به گفته بانک مرکزی پاکستان، سالانه یک میلیارد دلار میان پاکستانی‌های مقیم مالزی و 20 میلیارد دلار به‌وسیله پاکستانی تبارها در سراسر جهان جابه‌جا می‌شود. با جایگزینی این سرویس به جای نقل و انتقال‌های مالی سنتی، هزینه‌های واسطه کاهش پیدا کرده و کاربران می‌توانند در هر نقطه از جهان حساب مالی خود را پیگیری کنند.
پاکستان تنها کشور آسیایی نیست که خدمات انتقال وجه مبتنی بر بلاک چین را در برخی از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی‌اش راه‌اندازی کرده است. اواسط سال گذشته شاهد بودیم این سرویس جدید میان هنگ کنگ و فیلیپین نیز راه‌اندازی شد. همچنین بانک مرکزی کویت اولین خدمات انتقال وجه برون مرزی مبتنی بر بلاک چین را در مؤسسات مالی این کشور راه‌اندازی کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.