تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 14, 2019
15:14 دوشنبه، 24ام دیماه 1397
کد خبر: 97171

خدمات نیروی انتظامی الکترونیکی می‌شود

دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی از دیجیتالی شدن خدمات نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
رضا باقری اصل با اشاره به استقبال مردم از خدمات دولت الکترونیک گفت: ثبت اسناد و نیروی انتظامی از بزرگترین دستگاه‌های اجرایی هستند که هنوز به سامانه‌های یکپارچه دولت الکترونیکی نپیوسته‌اند؛ اما نیروی‌ انتظامی همکاری خوبی در این زمینه داشته است و با تعاملاتی که با آنها داشتیم احتمالاً خدمات این نهاد تا پایان سال از طریق دولت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.
وی افزود: با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان فناوری اطلاعات و قوه‌قضائیه به امضا رسیده است، بنا شد قدم‌های بزرگی برای الکترونیکی شدن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برداشته شود و امیدواریم بزودی این دستگاه نیز به دولت الکترونیکی بپیوندد.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر سامانه دولت همراه به طور کلی 6 میلیون و 600 هزار کاربر دارد، اظهار کرد: با طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت هوشمند سوخت بیش‌ از 200 میلیارد تومان صرفه‌جویی شد و مردم یک خدمت الکترونیکی کامل را لمس کردند و این خدمات برای نخستین بار در کشور با این گستردگی اتفاق افتاد که حداقل از8پایگاه اطلاعاتی برای عملیاتی شدن این پروژه استفاده شد.
به‌گفته وی، پروژه سبد حمایتی دولت در جایگاه دوم ارائه خدمات الکترونیکی درکشور قرار دارد که طی آن یک خدمات کاملاً الکترونیکی با همکاری چندین نهاد به وقوع پیوست و مردم توانستند از این خدمات به طور بهینه بهره‌مند شوند. باقری افزود: در دولت الکترونیک هدف بر آن بود تا به جای اینکه مردم به‌دنبال کارها و امور اداری برای دریافت خدمات بروند، دولت به این امور رسیدگی کند که دو پروژه کارت سوخت و ارائه سبد حمایتی دولت توانستند این هدف را محقق کنند. به‌گفته وی، دولت در حال حاضر این آمادگی را دارد تا در تمامی طرح‌های الکترونیکی مشارکت داشته باشد و سرویس‌های یکپارچه‌ای را با همکاری نهادهای مختلف ارائه کند.
باقری در پاسخ به این سؤال که چرا بعضی از دستگاه‌های اجرایی تا به حال به سامانه‌های یکپارچه دولت الکترونیکی نپیوسته‌اند، گفت: آماده نبودن منابع پایگاه‌های اطلاعاتی، مقاومت در برابر شفاف‌سازی و ناآگاهی نسبت به دیجیتالی شدن خدمات از مهم‌ترین دلایل نپیوستن بعضی دستگاه‌های اجرایی به دولت الکترونیک بوده است و ما در تلاشیم تا با آگاه‌سازی مناسب، آنها را ترغیب به الکترونیکی شدن خدمات کنیم.
وی افزود: به‌نظر می‌رسد امروز دولت الکترونیک استقرار پیدا کرده است؛ اما برای اینکه مردم بهتر بتوانند خدمات آن را احساس کنند، نیاز به تغییر و تحولاتی در پایگاه‌های اطلاعاتی و مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای ارائه سرویس‌های یکپارچه دولت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.