تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2019
11:56 یکشنبه، 30ام دیماه 1397
کد خبر: 97277

اتحادیه فناوران رایانه‌اعلام کرد: ارائه خدمات پس از فروش کالاهای رایانه‌ای توسط ۷۰ شرکت

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده است با اجرایی شدن طرح نهادینه کردن خدمات پس از فروش در صنف رایانه و ارائه گارانتی با اصالت، تعداد شرکت‎های مورد تایید در این زمینه به ۷۰ شرکت رسیده است.
 
منوچهر زند، نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و مسئول کارگروه خدمات پس از فروش با اشاره به اینکه  هدف از اجرای این طرح، ساماندهی و معرفی گارانتی‎های معتبر و همچنین جمع‎آوری گارانتی‎های نامعتبر و کارت گارانتی‎های تقلبی در سطح صنف رایانه بوده است گفت: «طرح نهادینه کردن خدمات پس از فروش در صنف رایانه بسیار مثبت بوده و برای پیشبرد آن رایزنی‏‌هایی با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کردیم تا ممیزی شرکت‏های ارائه دهنده خدمات پس از فروش توسط اتحادیه فناوران صورت گیرد.»
 
به گفته نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در آغاز اجرایی شدن این طرح، ۳۰ تا ۴۰ شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات پس از فروش، معرفی و بیش از ۲ هزار کارت گارانتی تقلبی در بازار رایانه جمع آوری شد. آنطور که او اعلام می‌کند اکنون تعداد شرکت‎های ارائه دهنده خدمات که مورد بازرسی قرار گرفته و در سایت اتحادیه نام آنها ذکر شده به ۷۰ شرکت رسیده که برخی از آنها به صورت مستقیم از سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان مجوز خدمات پس از فروش دریافت کرده‎اند.
 
زند همچنین درباره روند پیشرفت کمپین گارانتی با اصالت اعلام کرد:‌ «کمپین گارانتی با اصالت در دل کارگروه خدمات پس از فروش شکل گرفت که هدف آن معرفی خدمات پس از فروش و گارانتی‎های معتبر در بازار بود. اما از سال گذشته به دلیل مواجهه با مسائلی چون طرح ستاد مبارزه با کالای قاچاق، بخشنامه سازمان امور مالیاتی برای ارائه فاکتور رسمی، مشکلات ترخیص کالا، لیست قیمت‌گذاری گمرک و در مواردی عدم همکاری و همراهی برخی از اعضای کارگروه حتی نسبت به مصوبات تایید شده، روند اجرایی این طرح به تدریج به حاشیه کشیده شد.»
 
نایب رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه ادامه کمپین گارانتی با اصالت را منوط به تصمیم اعضای کارگروه خدمات پس از فروش دانست و ادامه داد:‌ «اگر ثبت سفارش به حالت اولیه خود برگردد، مشکلات واردات کالا رفع شود و تمام واردکنندگان بتوانند به صورت گسترده واردات کالا داشته باشند، قطعا این کارگروه دوباره فعالیت خود را از سر می‎گیرد و اهداف خود را دنبال می‎کند.»
 
به دنبال افزایش شکایت‌های مردمی نسبت به عدم ارائه گارانتی مناسب برای محصولات کامپیوتری، اتحادیه فناوران رایانه استان تهران از سال ۹۲ ساماندهی بازار خدمات پس از فروش را آغاز کرد. در فروردین سال ۹۴ نیز تفاهم نامه‌ای بین اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف‌کننده امضا و مردادماه همان سال نیز کارگروهی برای ارزیابی واحدهای صنفی تشکیل شد. براساس اعلام اتحادیه فناوران رایانه از بین ۵۰۰ واحد صنفی، ۵۰ شرکت حقیقی و حقوقی مجوز لازم را از کارگروه دریافت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.