تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2019
15:07 یکشنبه، 30ام دیماه 1397
کد خبر: 97291

شهروندان شیلی از امسال ملزم به پرداخت مالیات ارزهای دیجیتال خواهند شد

از آن جا که خدمات درآمد داخلی کشور شیلی (SII) در فرم اظهارنامه‌ی مالیاتی سالیانه خود بخشی را برای دارایی‌های دیجیتال در نظر گرفته است، مالیات دهندگان این کشور از امسال موظف به پرداخت مالیات بر درآمد از ارزهای دیجیتال خواهند شد.
 
بنا بر گزارش رسانه‌ محلی، سال گذشته دولت این کشور اعلام داشت به دلیل آن که ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی ناملموس محسوب می‌شوند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نخواهند شد. مالیات‌دهندگان کشور شیلی موظف هستند مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال را پرداخت کنند، زیرا کسب این ارزها باعث افزایش درآمد کل آن‌ها می‌شود.
 
در این کشور مالیات بر درآمد هرساله در ماه آوریل پرداخت می‌شود.
 
طبق سایت اخبار روزانه‌ی بیت کوین، دولت شیلی برای اولین بار در اظهارنامه‌های مالیاتی خود بخشی را برای ارزهای دیجیتال با نام درآمد شخصی دیگر و یا درآمد شخص ثالث از شرکت‌ها در نظر گرفته است که بیانگر درآمد مؤثر آن‌ها خواهد بود.
 
به گفته این سایت خبری، طبق نامه‌ی رسمی امضاشده توسط  فرنادو بارازا (Fernando Barraza)، مدیر خدمات درآمد داخلی شیلی، افرادی که به معامله‌ی ارزهای دیجیتال مشغول هستند، باید فعالیت‌های خود را از طریق صورت‌حساب‌های معافیت از مالیات ثبت کنند تا این آژانس بتواند بر آن‌ها نظارت داشته باشد.
 
سایت اخبار روزانه‌ی بیت کوین همچنین اشاره می‌کند که گسترش سریع ارزهای دیجیتال در کشور شیلی و استفاده‌ی مردم از آن‌ها به‌عنوان ارز معتبر برای معامله‌ی محصولات و خدمات، سبب شده تا دولت این کشور بر این ارزها نظارت داشته باشد.
 
اگرچه مردم کشور شیلی موظف به پرداخت مالیات بر درآمد از ارزهای دیجیتال هستند، اما وضعیت قانونی این ارزها همچنان موردبحث است.
 
با این وجود، در این گزارش همچنین آمده است که به اعتقاد برخی این حرکت خدمات درآمد داخلی کشور شیلی مثبت تلقی می‌شود؛ زیرا به ارزهای دیجیتال مشروعیت می‌بخشد.
 
شهروندان کشور شیلی از امسال ملزم به پرداخت مالیات ارزهای دیجیتال خواهند شد
با وجود ابهامات قانونی که در خصوص ارزهای دیجیتال وجود دارد، مقامات این کشور در سال جاری فرایند دریافت مالیات را آغاز می‌کنند.
 
گفته می‌شود که یکی دیگر از رسانه‌های خبری، کریپتونوتیکیاس (CriptoNoticias)، با وکیل مالیاتی به نام پاتریسیو براوو (Patrício Bravo)، عضو سازمان غیردولتی به نام بیت کوین شیلی (Bitcoin Chile) به گفتگو پرداخت و مشخص شد که انجمن ارزهای دیجیتال در این کشور منتظر اعلام نظر از سوی خدمات درآمد داخلی کشور است.
 
وی در این باره گفت: خدمات درآمد داخلی کشور شیلی به کلی‌ترین روش ممکن مالیات را تنظیم کرده است و ظاهراً به دو دلیل این کار را انجام داده است: از طرفی این‌گونه می‌توان ساختار مالیات را تا حد ممکن گسترش داده و انواع دارایی‌های دیجیتال را پوشش داد و دلیل دیگر آن است که، کمبودی که در حال حاضر در قانون‌گذاری طرح‌هایی که برای این نوع ادوات طراحی شده‌اند وجود دارد، سبب می‌شود ایجاد موارد خاص‌تری در این زمینه مشکل شود.
 
همان‌گونه که شبکه‌ی خبری سی‌سی‌ان نیز به‌طور گسترده‌ای اعلام کرد که سال گذشته صرافی‌های ارزهای دیجیتال در شیلی درگیر موضوع مسدود شدن حساب‌های بانکی خود از سوی مؤسسات مالی بوده‌اند.
 
در جدال‌های قانونی که پس از آن به وجود آمد، در ابتدا به نظر می‌رسد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال دست بالا را گرفتند، زیرا شعبه‌ی چهارم دادگاه استیناف سانتیاگو بانک دولتی این کشور (Banco Estado) را مجبور به فعال‌سازی دوباره‌ی حساب‌ها نمود.
 
پس از آن، با این حال، شعبه‌ی سوم دادگاه عالی شیلی این درخواست‌ها را رد و از بانک‌ها طرفداری کرد.
 
با این وجود، پذیرش ارزهای دیجیتال در میان کشورهای آمریکای جنوبی در حال گسترش است.
 
همکاری بین صرافی ارز دیجیتال Crypto MKT با یک پلتفرم پرداختی آنلاین، موجب شد تا ۵ هزار کسبه محلی این کشور ارزهای دیجیتال را بپذیرند و این در حالی است که صرافی شیلیایی بودا، مراتب پشتیبانی از شبکه‌ لایتنینگ را اعلام کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.