تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2019
18:27 یکشنبه، 30ام دیماه 1397
کد خبر: 97316

کپسول هوشمند راه درمان بیماران سرطانی

کپسول هوشمند برای کمک به بیماران سرطانی ساخته شد. این محصول فناورانه دارای روکشی از سنسورهای حساس بوده و با دریافت سیگنال الکترومغناطیسی، دارو را به‌طور اتوماتیک در بدن آزاد می‌کند.
کمپانی پزشکی Proteus با توسعه محصولات دیجیتال خود این بار کپسول هوشمندی را برای بیماران مبتلا به سرطان طراحی کرده است. این کپسول هوشمند متشکل از پوششی دیجیتال بوده و با دریافت اطلاعاتی از جمله زمان و میزان مصرف، دارو را در بدن آزاد می‌کند.
این سیستم هوشمند در عین حال با ثبت داده‌ها و اطلاعات ارسال شده از طریق سنسورها، زمان و تاریخ واقعی مصرف دارو را در اختیار پزشک و بیمار قرار می‌دهد. پزشکان با داشتن اطلاعات واقعی در خصوص مصرف دارو می‌توانند روند درمان بیمار را پیگیری کرده و نسخه درمانی مناسب تری را در پیش گیرند. تنها کافی است میزان و زمان مصرف دارو را در یک اپلیکیشن ثبت کرده و از طریق آن با کپسول هوشمند ارتباط برقرار کرد.
با ورود هر کپسول به بدن، زمان ورود آن نیز ثبت شده و از طریق بلوتوث به پزشک و بیمار ارسال می‌شود. بیماران در عین حال قادرند با اتصال یک چسب هوشمند بر بازوی خود، قرص مصرف شده را در بدن خود ردیابی کنند.
 در حال حاضر آزمایش اولیه قرص هوشمند برای هفت بیمار مبتلا به سرطان خون آغاز شده است. این بیماران که مبتلا به‌سرطان پیشرفته کولورکتال هستند از این پس به جای مصرف قرص‌های معمولی از نسخه جاسازی شده و دیجیتال داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند.
 به گفته یکی از محققان این پروژه، مرز میان میزان و تاریخ مصرف دارو در بیماران سرطانی بسیار باریک است. از این‌رو این بیماران باید در زمان مشخص دارو را مصرف کنند. اما بسیاری از بیماران به‌دلیل مشغله بسیار، زمان و تاریخ مصرف این داروهای حساس را فراموش کرده و همین امر نیز روند درمان آنها را به تأخیر می‌اندازد. این کپسول‌های هوشمند چنانچه زودتر از موعد نیز توسط بیمار بلعیده شود مشکلی پیش نمی‌آید چرا که داروی جاسازی شده در زمان تعیین شده و با دریافت سیگنال‌های الکترومغناطیسی، در معده بیمار فعال شده و دارو را به بدن تزریق می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.