تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2019
18:28 یکشنبه، 30ام دیماه 1397
کد خبر: 97317

راه‌اندازی مرکز نوآوری جدید برای کمک به استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین

مرکز نوآوری «آو» به عنوان عضو جدید گروه «دی‌ان‌ای یونیون» فعال در حوزه تبلیغات آنلاین با تاکید بر نوآوری در بخش بازاریابی راه‌اندازی شد. مدیرعامل و رییس هیات مدیره دی‌ان‌ای یونیون در مراسم معرفی این مرکز اعلام کرد که «آو» با هدف کمک به استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین کار خود را آغاز کرده است. 
 
ناصر پاشاپور نیکو، در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری آو با اشاره به اینکه این مرکز به طور آزمایشی از دو سال پیش برای یکی از مشتریان این مجموعه راه‌اندازی شده بود از تکمیل و بهبود فرآیند فعالیت این مرکز خبر داد و گفت‌: «هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری آو، ارتقای خدمات شرکت‌های تبلیغاتی و تحقیقاتی دی‌ان‌ای یونیون، کمک به استارت‌آپ‌های حوزه اد تک (فناوری تبلیغات) برای پیدا کردن مشتری و ارائه خدمات ویژه به صاحبان برندی است که خدماتی فراتر از خدمات شرکت‌های سنتی می‌خواهند.»
 
پاشاپور تاکید کرد مجموعه دی‌ان‌ای یونیون و مرکز نوآوری آو به دنبال ارائه تسهیلات صرف به استارت‌آپ‌ها نیست بلکه نسل آتی تبلیغات و مارکتینگ را راه‌اندازی می‌کند.
 
مدیرعامل دی ان‌ای یونیون در پاسخ به این سوال پیوست که آیا با توجه به مشکل فیلتر کسب‌وکارهای حوزه تبلیغات آنلاین این شرکت اقدام به دریافت مجوز‌های لازم در این زمینه را کرده یا خیر اعلام کرد: «کلیه ۱۵ شرکت‌ زیر مجموعه هلدینگ دی‌ان‌ای‌ یونیون دارای مجوز هستند. ضمن اینکه در توافق با وزرات ارشاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مقرر شده تا مرکز نوآوری آو مجوزهای لازم را از هر دوی این نهادها داشته باشد. » به گفته پاشاپور هر استارت‌آپی که به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد و از مرکز نوآوری آو مستقل شود، به طور خودکار مجوز در حوزه تبلیغات و مجوز دانش‌بنیانی به او منتقل می‌شود.
 
مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون در مورد اینکه چقدر تقاضای بازار بر تصمیم این مجموعه برای ایجاد نسل جدید خدمات تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذار بوده است نیز اعلام کرد: «یکی از کارهای دی‌ان‌ای ‌یونیون تماس با مشتریان بوده است. چنین تقاضایی کاملا در بازار وجود دارد اما نحوه پاسخ‌دهی به این تقاضاها از سوی شرکت‌های استارتاپی قبلی در حوزه اد‌ تک نه بر مبنای نیاز مشتریان بلکه صرفا ایده‌ محور بوده است.»
 
پاشاپور با تاکید بر اینکه تنها معیار هر ایده‌‌ای که در مرکز نوآوری آو به بررسی گذاشته و پذیرش می‌شود وجود تقاضا برای ‌آن از جانب مشتری است ادامه داد: « ما برای سرمایه‌گذاری در چنین تیم‌هایی به روحیه تیم، پشتکار و توان آنها توجه می‌کنیم نه استارتاپ‌هایی که دنبال خروج و رفتن به سمت ایده‌های دیگری هستند.»
 
مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ‌ها صرفا مالی خواهد بود یا خدمات منتورشیپ را نیز شامل می‌شود اعلام کرد: «این حمایت‌ها شامل تمام منابع می‌شود. در زمینه جذب سرمایه از VC‌ها نیز درهای ما به روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز است.»
 
در ادامه این نشست، فریدون کورنگی مدیرعامل شتابدهنده مپس و شریک استراتژیک مرکز نوآوری آو نیز گفت: «آنچه اکوسیستم نوآوری را تکمیل می‌کند وجود مشتری برای محصولات و نوآوری‌های تولیدی است. همین موضوع، تفاوت مرکز نوآوری آو با سایر مراکز خواهد بود.» آن گونه که کورنگی به پیوست می‌گوید همکاری مجموعه مپس با مرکز نوآوری آو از جنس پشتیبانی فناورانه خواهد بود چرا که بسیاری از استارت‌آپ‌های مستقر در مپس در حوزه‌هایی مرتبط با تبلیغات آنلاین از جمله بیگ‌دیتا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند و می‌توانند از نوآوری‌های مرکز آو پشتیبانی کنند.
 
شایان شلیله مشاور هیات مدیره دی‌ان‌ای یونیون نیز با یادآوری اینکه در سالهای گذشته تعداد بالایی از مراکز شتابدهی از سوی دولت و دانشگاهها راه اندازی شده بر ضرورت انتقال تجربه طریق مراکز نوآوری اختصاصی تاکید کرد و گفت: « یکی از ضعف‌های شتابدهنده‌ها نداشتن منتورهایی است که تجربه کسب‌وکار دارند.» به گفته شلیله وجود شبکه تخصصی و ارتباط نزدیک با مشتریان، حاصل سابقه ۲۰ ساله دی‌ان‌ای یونیون است که نقطه تمایز اصلی مرکز نوآوری آو است و به استارتاپ‌های حوزه اد تک کمک خواهد کرد.
 
مشاور هیات  مدیره دی ان‌ای یونیون با اعلام اینکه در حال حاضر دو تیم در مرکز نوآوری آو مستقر هستند ادامه داد:‌ «حوزه داشبورد شبکه‌های اجتماعی، بیگ‌دیتا، تحقیقات بازار از جمله حوزه‌‌هایی است که این استارتاپ ها در آن فعالیت دارند. اما در مجموع ۷۰ استارتاپ را شناسایی کردیم و در حال بررسی آنها هستیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.