اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2019
17:03 دوشنبه، 1ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97320

مدیرعامل مخابرات خبر داد: پیشنهاد افزایش تعرفه های مخابراتی به رگولاتوری/ برگردان نقاط تحت پوشش GSM روستایی به LTE همراه اول

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد افزایش تعرفه های مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سیدمجید صدری صبح امروز در نشست خبری در مرکز تلفن شهید فرد اسدی گفت: باتوجه به اینکه با هزینه‌های فعلی امکان توسعه و سرمایه‌گذاری بسیار سخت است، امیدواریم تعرفه‌های جدید تصویب شود.
سرویس میهمان من
او از ارایه سرویس «میهمان من» از سوی شرکت مخابرات ایران از امروز، اول بهمن ماه 97 خبر داد و گفت: شرکت‌های خدماتی یا تبلیغاتی می‌توانند با فعال کردن این سرویس وقتی مشتری از تلفن ثابت با آنها تماس می گیرد، پول تلفن را پرداخت کنند و مشتری هزینه تلفن را نپردازد.
 
عرضه بسته باندل صوت و دیتای مخابرات و همراه اول
صدری در پاسخ به سوال خبرنگار ایستنا درباره برنامه مخابرات برای ارایه سرویس های مبتنی بر FMC توضیح داد: جلسات خوبی برای FMC با همراه اول داشتیم و بسته‌ای را امروز تعریف کرده ایم که هفته آینده برای مشترکین تهرانی تعریف و ارایه می‌شود. در این بسته باندل بین صوت و دیتا و برای اینکه مشترکان از بسته سرویس های همراه اول، تلفن ثابت و وای‌فای عمومی استفاده کنند، صورت می گیرد.
او با اشاره به اینکه، در همین راستا در حوزه FMC هفته آینده باندل صوت و دیتا را در تهران برای ا‌ولین بار عرضه می‌کنیم، افزود: در موضوع  FMC دنبال ادغام دو شرکت مخابرات و همراه اول نیستیم و به دنبال استفاده مشترک از منابع و ظرفیت‌ها هستیم.
 
برگردان GSM روستایی به LTE
صدری در پاسخ به سوالی درباره برنامه مخابرات برای توسعه ارتباطات مبتنی بر GSM روستایی به ویژه در روستاهای مرزی کشور گفت: تمام نقاط تحت پوشش GSM روستایی توسط همراه اول به LTE برگردان می‌شوند.
 
تکلیف درآمد 6300 میلیارد تومانی
مدیرعامل مخابرات گفت: امسال باید ۶۳۰۰ میلیارد درآمد داشته باشیم که نسبت به درآمد پارسال مخابرات بسیار قابل توجه خواهد بود.در همین راستا، برنامه‌های خوبی هم برای سهامداران‌مان داریم تا سهامدار مخابرات از سهام مخابرات حس خوبی داشته باشد و با نگاه ویژه‌ای که به آنها خواهیم داشت به صورت ویژه از خدمات مخابرات بهره مند خواهند شد.
او افزود: این درحالی است که در یک سال گذشته توانستیم ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه‌هایمان را کاهش دهیم.
 
رشد 48 درصدی سود عملیاتی
صدری توضیح داد: در بورس تلاش کردیم بتوانیم ضمن حفظ جایگاه قبلی رشد کنیم و بر همین اساس درآمد کلی هشت درصد،  درآمد عملیاتی شش درصد، هزینه کل هشت درصد، هزینه عملیاتی شش درصد، رشد سود عملیاتی ۴۸ درصد و رشد سود خالص بیش از ۱۰ درصد را داشته ایم.
 
به دنبال تغییر حکم دیوان
او درخصوص حکم صادر شده درخصوص برگرداندن هزینه آبونمان به مشترکین تلفن ثابت و حذف آن از صورتحساب های مشترکین گفت: در کنار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش می‌کنیم در قوه قضاییه و دیوان عالی این حکم را برگردانیم.
صدری افزود: این رقم سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان است و در واقع هزینه نگهداری خطوط است و از ابتدا اسم آن بد انتخاب شده است و امیدواریم رای را برگردانیم.
به گفته صدری، توسعه مخابرات هزینه‌بر است، هزینه‌های مخابراتی پایین نیست و در زمانی تعرفه که افزایش نیافته و نمی‌توانیم بالا ببریم، بحث آبونمان به ضرر مخابرات تمام می‌شود.
 
رشد 60 درصدی مصرف دیتای مشترکین
مدیرعامل مخابرات اظهار داشت: ترافیک داخلی شبکه دیتای مخابرات ۴ برابر شده و دیتای مصرفی مشترکین نیز بیش از ۶٠ درصد افزایش یافته است.
او افزود: همچنین در ٣٠٠ نقطه کشور وای فای عمومی مخابرات راه اندازی شده و تا پایان سال زیر بار خواهد رفت و برای راه اندازی آن در هزار نقطه برنامه ریزی کرده ایم.
به گفته مدیرعامل مخابرات، مصرف روزانه اینترنت مشترکان مخابرات 60 درصد رشد یافته، مصرف اینترنت بین الملل ۶۵ درصد رشد داشته و ترافیک داخلی نیز چهار برابر شده است. همچنین حمایت از پیام‌رسان‌ها نیز در راستای مصرف ترافیک داخلی بوده است.
 
تسهیم درآمد مدل مشارکتی مخابرات با دیگر اپراتورها
مدیرعامل مخابرات گفت:  گله‌ای که همیشه FCPها به مخابرات داشتند، این بود که مخابرات به ما اجازه کار نمی‌دهد. اما فکر می‌کنم سود بیشتر مخابرات در تعامل با آنها اتفاق می‌افتد و به صورت مشارکتی با آنها کار می‌کنیم. در مشارکت با سرویس‌دهنده‌های مختلف، مدل تسهیم درآمد را پیگیری می‌کنیم.
او افزود: در همین راستا، در حوزه پیام‌رسان‌ها تفاهم‌نامه‌های خوبی با گپ، آی گپ، سروش، روبیکا و شرکت‌های مشابه تفاهم خوبی داشتیم. توانستیم از اپ‌هایی مثل آپ و ۷۸۰ در حوزه پرداخت به تفاهم خوبی برسیم و درحال حاضر روی آپ  سرویس پرداخت فعال است و به زودی روی بقیه نیز ارایه خواهد شد.
 
تخلیه یک میلیون شماره ثابت
مدیرعامل مخابرات همچنین از تخلیه یک میلیون شماره تلفن ثابت خبر داد و گفت: به تلفن‌هایی که بیش از چهار سال هیچ کارکردی نداشتند و صورتحساب آنها به آبونمان و هزینه نگهداری خلاصه می شد، اخطار دادیم و در نهایت یک میلیون شماره تخلیه کردیم.
او افزود: درآمد حاصل از آبونمان تلفن های بدون کارکرد یعنی درآمدی که به صورت غیرواقعی در دفاتر ما ثبت می‌شد و مشکلات متعددی را برای مخابرات به دنبال داشت. بر همین اساس با کاهش یک میلیون و 400 هزار تعداد تلفن های بدون کارکرد، توانستیم یک میلیون شماره را دوباره در شبکه مخابرات واگذار کنیم.
 
تدوین طرح ثبت مشاغل
مدیرعامل مخابرات همچنین از تدوین طرح ثبت مشاغل در ۱۱۸ خبر داد و گفت: ضمن اجرای این کار بنا داریم به زودی پایلوت ۱۱۸ عربی و انگلیسی را نیز راه‌اندازی کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.