اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2019
18:15 دوشنبه، 1ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97328

صدری: کاهش تعرفه های خدمات مخابرات مقدور نیست

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص کاهش تعرفه های خدمات مخابرات گفت: تعرفه های ما بسیار پایین است و کاهش بیش از این برای ما مقدور نیست. به همین دلیل تلاش مان این است که درآمدهای خود را در سرویس های ارزش افزوده به دست بیاوریم.
 
سید مجید صدری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: اگر بخواهیم در حوزه توسعه پیشرفت کنیم باید قیمت ها را بالا ببریم و امیدواریم تنظیم مقررات در این خصوص به ما کمک کند. ما پیشنهادمان را برای افزایش تعرفه به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده ایم و اگر پذیرفته شود در سال آینده افزایش تعرفه خواهیم داشت.
وی همچنین در خصوص رای دیوان عالی در خصوص حذف آبونمان از قبض تلفن ثابت گفت: فکر می کنیم در این حوزه در حق مخابرات اجحاف شده است. این رای عملا برای مصوبه سازمان تنظیم و برای ابطال مصوبه بوده است نه جهت ابلاغ به ما. نکته ای که وجود دارد این است که این کار صد در صد به ضرر شرکت مخابرات است.
صدری ادامه داد: ما قصد توسعه مخابرات را داریم و توسعه هزینه بر است. البته ما موظف به اجرای قانون و در حال طراحی سیستم برای عملیاتی کردن این قانون هستیم. در کنار این، ما به کمک سهامداران عمده و وزیر ارتباطات در حال تلاش هستیم که این رای را برگردانیم چون به نفع ما نیست. دنبال دور زدن قانون نیستیم اما این مبلغ که سالی 700میلیارد است می تواند به ما کمک شایانی کند. هر کار فنی هزینه نگهداری دارد و ما نیز خط تلفن منازل و شرکت ها را نگهداری می کنیم و این هزینه دارد.
وی در خصوص ارتباط با بورس هم گفت : تلاش ما این بوده که ارتباط مان را با بورس برقرار کرده و رشد کنیم. تقریبا درآمد کل مخابرات نسبت به سال گذشته 8 درصد، درآمد عملیاتی 6 درصد، هزینه کل 8 درصد، هزینه عملیاتی 4 درصد، سود عملیاتی 48 درصد و سود خالص بالای 10 درصد رشد داشته است. 
او در خصوص برنامه راهبرد 5ساله مخابرات و بحث همراه اول و مخابرات نیز گفت : ما دنبال ادغام نیستیم و قصد داریم اف ام سی را در هر دو شرکت دنبال کنیم.
صدری در خصوص طرح تازه مخابرات به نام مهمان من گفت: بر اساس این طرح، زمانی که مشتری یک رستوران یا شرکت تماس می‌گیرد، آن تماس رایگان است و هزینه تماس هر قدر که باشد به عهده آن کسب و کار است.
او در خصوص حذف قبض کاغذی گفت: درصد بالایی از پرداخت ها غیر حضوری است و زیر یک درصد پرداخت قبضی داریم. طبق وظیفه باید قبض را در برخی مناطق توزیع کنیم. باید بررسی های انجام شود.»
وی در خصوص تاثیر نرخ ارز بر مخابرات هم گفت :نرخ ارز در بازار مخابرات تاثیر داشت، تا مدتی قبل قیمت فیبر نوری 6هزار تومان بود و الان 28 هزار تومان است. باید تلاش کنیم که بتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم. در این خصوص مصوبه ای به صورت تعادلی 5درصد منفی یا مثبت را در قراردادها اعمال کرده است که توانست این مشکل را در قراردادهای ما مدیریت کند.
وابستگی به تکنولوژی خارجی از دیگر پرسش ها در نشست بود که صدری در پاسخ گفت: وابستگی ما به خارج از کشور نسبت به حوزه موبایل کمتر است و بسیاری از امکانات مورد نیاز در کشور تولید می شود. بالای 70 درصد کارها داخلی است و 30 درصد از افراد خارجی کمک می گیریم. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.