اپراتورها

تلفن همراه

January 22, 2019
17:27 سه شنبه، 2ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97350

بررسی بازگرداندن ودیعه‌های مخابراتی به مردم در قالب سهام در بخش حقوقی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بازگرداندن ودایع مخابراتی به مردم در قالب سهام و رقم واقعی ودایع در بخش حقوقی در حال بررسی است.
 
مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در یک نشست خبری درباره وعده تبدیل ودایع مردم در شرکت مخابرات ایران به سهام اظهار داشت: این موضوع در بخش حقوقی شرکت مخابرات ایران در حال بررسی است اما اکنون پاسخ شفاف برای ارائه در این باره ندارم زیرا این موضوع کار کوچکی نیست و مبالغی است که از سالیان قبل باقی مانده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که رقم های متفاوت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ودایع اعلام می‌شود، گفت: تعیین رقم دقیق ودایع نیز در حال بررسی است و اکنون نمی توانم ارقام را تایید کنم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره رای دیوان عدالت اداری برای لغو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره دریافت آبونمان از خطوط تلفن ثابت گفت: در این موضوع در حق مخابرات اجحاف شد و پیش و پس از تصمیم گیری با ما صحبت نکردند؛ زیرا مخابرات نیاز به توسعه دارد و توسعه هزینه بر است.
 
صدری افزود: این کار صددرصد به ضرر شرکت مخابرات است و سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مخابرات می‌کاهد. همچنان که در حال آماده کردن سیستم های صورت حساب گیری برای اعمال تغییر هستیم و در این باره با قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری در حال مذاکره ایم تا بتوانیم رای را برگردانیم؛ البته به دنبال کلک زدن نیستیم که اسم هزینه عوض کنیم اما معتقدیم که نام از ابتدا اشتباه انتخاب شده و نام صحیح آن هزینه نگهداری است.
 
وی در پاسخ به این سوال که به گفته وزیر ارتباطات برنامه حذف قبوض خدمات عمومی در دستور کار است و در فاز اول طی 45 روز قبوض شرکت مخابرات حذف خواهد شد، گفت: واقعیت این است که 99 درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و در مجموع از بین حدود 31 میلیون خط تلفن ثابت 15 میلیون قبض صادر می‌کنیم؛ البته وظیفه داریم که قبض صادر کنیم و حذف قبوض مرحله به مرحله انجام خواهد شد. 
 
*هنوز 270 هزار نفر اینترنت ثابت نامحدود مخابرات دارند
 
وی گفت: طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه اینترنت ثابت نامحدود مجاز نیست اما هنوز 270 هزار نفر از مشترکان قدیمی اینترنت ثابت نامحدود مخابرات هنوز این را سرویس دریافت می‌کنند که به مرور در حال کم شدن هستند. 
 
*درصدی از واریزی اپراتورها به خزانه توسط اپراتور صرف توسعه خواهد شد 
 
صدری از صدور مجوز جدیدی درباره واریزی اپراتورها به خزانه خبر داد و گفت: با تلاش وزیر ارتباطات مقرر شده درصدی از واریزی اپراتورها به خزانه توسط اپراتور صرف توسعه شود که در شرایط فعلی اقتصادی کمک بزرگی به اپراتورها است. 
 
*پول فروش املاک مخابرات شاید قبلا صرف پرداخت بدهی می‌شد
 
وی با اشاره به مزایده جدید مخابرات درباره فروش املاک، گفت: در دوره مدیریت جدید جلوی فروش املاک را گرفتیم زیرا شاید پول آن جایی برای پرداخت بدهی صرف می‌شد؛ اما اکنون حساب جدیدی برای درآمد حاصل از فروش املاک افتتاح کرده‌ایم تا هر ملکی که فروخته می‌شود پول آن  فقط در توسعه هزینه شود. 
 
صدری درباره شکایت مردم از کیفیت سرویس اینترنت مخابرات، گفت: طبق نظرسنجی‌ها 70 درصد مشترکان از این سرویس رضایت دارند.
 
وی درباره جمع‌آوری خطوط PCM و تغییر خطوط فعلی به فیبر نوری که سرویس مشترکان شرکت‌های خصوصی اینترنت را قطع می کند، گفت: در این باره تاکید داریم که قبل از انجام هر عملیاتی فکری به حال مشترکان FCPها (اپراتور ارتباطات ثابت) شود زیرا به رقابت سالم معتقدیم و از سوی دیگر در مشارکت فعلی با FCPها از بیت استریمدرآمد داریم و از بابت درآمد ضرر نمی‌کنیم.
 
صدری با اشاره به آزادسازی سهام ترجیحی کارکنان،‌ تسویه وام‌ها از جمله وام صد میلیاردی بانک گردشگری، آزادسازی سهام ترجیحی تا شهریور ماه، گفت: برخی از پیمانکاران از سال 98 مطالبه داشتند که پرداخت شد و تمامی این موارد نشان می‌دهد قصد داریم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.
 
*مخابرات به دنبال افزایش تعرفه‌ها
 
صدری با بیان اینکه پیشنهاد افزایش تعرفه‌های مخابراتی را به کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه کرده‌ایم، گفت: مخابرات باید تغییری در جهت افزایش تعرفه داشته باشد و کاهش تعرفه بیش از این در حوزه ثابت به صلاح نیست. 
 
وی از ارائه سرویس باندل (یکپارچه) بین دیتا و صوت برای نخستین‌ بار خبر داد و گفت: در این طرح برای مثال مصرف‌کننده سرویس دیتا روی صوت تخفیف می‌گیرد که ارایه این سرویس با مشارکت همراه اول نیز آغاز شده تا درنهایت اختلافی بین سوئیچ همراه اول و ثابت در ارایه سرویس به مشترک در بسیاری از مناطق نباشد. 
 
صدری گفت: علی‌رغم رشد 48 درصدی عملیاتی امسال باید طبق برنامه‌ای که به بورس داده‌ایم 6300 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که نسبت به درآمد سال گذشته که حدود 5500 میلیارد تومان بود عدد خوبی است. 
 
*مصرف اینترنت کاربران مخابرات 66 درصد رشد کرد
 
وی همچنین با اشاره به اعمال تغییرات مدیریتی در شرکت در دوره جدید مخابرات گفت: پیش از این مخابرات از حدود 7 شرکت FCP در 66 نقطه اینترنت می‌گرفت که اکنون نقاط تامین اینترنت به 5 نقطه در چهار شهر کاهش یافته است. 
 
صدری گفت: مصرف اینترنت توسط کاربران 66 درصد و مصرف اینترنت بین‌الملل 55 درصد رشد داشته‌ و ترافیک داخلی 4 برابر شده است. 
 
وی همچنین از اجرای سرویس وای‌فای عمومی در 300 نقطه تا قبل از سال خبر داد و گفت: طبق برنامه در هزار نقطه مخابرات وای فای عمومی خواهد داشت. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.