5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

January 24, 2019
16:32 پنجشنبه، 4ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97377

باMWC19: مودم 5G هواوی معرفی شد

 
هوآوی امروز در کنفرانس 5G و دیدار پیش از MWC 2019 در چین از قدرتمندترین و سازگارترین مودم های 5G بازار را معرفی کرده است. مودم 5G هوآوی Balong 5000 با حداکثر سرعت ۶.۵ گیگابیت معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
 
شاید برای شما جالب باشد که بدانید مودم 5G هوآوی Balong 5000 اولین مودمی است که با فناوری های NSA یا Non-Standalone و SA یا Standalone سازگار است و همزمان از شبکه های مخابراتی 2G, 3G, 4G و 5G پشتیبانی می کند. همچنین این مودم 5G هوآوی از استاندارد TDD/FDD نیز پشتیبانی می کند که در این زمینه نیز یکتاست. برای مثال مودم Snapdragon X50 کوالکام از استانداردهای FDD و SA پشتیبانی نمی کند و حداکثر سرعتش ۵ گیگابیت برثانیه است.
 
در شرایط همسان این مودم Balong 5000 عملکرد بهتری در شبکه 4G نیز دارد. همچنین این اولین چیپ multimode است که از V2X یا “خودرو به هر چیزی” پشتیبانی می کند که برای ارتباطات سریع شبکه خودرو با تاخیر پایین استفاده می شود.
 
یکی از محصولاتی که همواره در ابتدای یک فناوری مخابراتی جدید بسیار محبوب می شود، مودم هایی است که به صورت جانبی و ثابت ارایه می شوند. مودم 5G ثابت Huwaei 5G CPE Pro چنین محصولی است که مجهز به مودم Balong 5000 بوده با WiFi 6 می تواند سرعتی معادل ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه را به شما بدهد. در حقیقت در تست های واقعی یک فیلم ۱ گیگابایتی تنها در ثانیه دانلود شده است.
 
هر چند که کشورهای زیادی استفاده از زیرساخت های مخابراتی هوآوی را برای شبکه 5G کنار گذاشته اند اما به نظر نمی رسد که استفاده از این مودم حداقل در محصولات پرفروش خود هوآوی بخواهد محدودیتی داشته باشد و قطعا به عنوان برگ برنده آن ها ارایه می شود.
 
تا کنون سامسونگ، کوالکام و هوآوی مودم 5G آماده برای عرضه به بازار رونمایی کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.