اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 24, 2019
18:21 پنجشنبه، 4ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97387

یک نماینده مجلس: قطعا فیلترینگ برای کودکان و نوجوانان آسیب زا بوده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت های رئیس جمهوری در مورد فیلترینگ کاملا درست است و با دکتر روحانی در این زمینه موافق هستم و قطعا فیلترینگ آسیب های زیادی به خصوص برای کودکان و نوجوانان به همراه داشته است.

قطعا فیلترینگ برای کودکان و نوجوانان آسیب زا بوده است
احمد علی کیخا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: وقتی یک فناوری وارد کشور می شود نمی توان جلوی آن را گرفت، در گذشته داشتن یکسری از وسایل که به نوعی خوشایند نبود جرم بود اما داشتن همان ها امروز منعی ندارد.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: وقتی یک فناوری وارد می شود به جای اینکه مقابل آن بایستند باید برنامه بدهند که چگونه می شود در چارچوب ارزش های کشور از آن استفاده مفید کرد، با محدود کردن نمی شود مسائل را حل کرد.
وی ادامه داد: شاید فضای مجازی آسیب هایی برای کشور داشته و دارد چون فرهنگ استفاده از آن به طور کلی در کشور جا نیفتاده است، گاهی نیز در این زمینه بداخلاقی ها زیاد می شود اما در مجموع تمام اینها یک مرحله گذار دارد که جامعه باید از آن عبور کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان می توانند با مدیریت، آسیب ها را به حداقل برساند اما نمی توانند مانع استفاده از فناوری شوند.
وی افزود: قطعا فیلترینگ آسیب های زیادی به خصوص برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد از این رو در این زمینه با صحبت های رئیس جمهوری موافق هستم.
 
لزوم داشتن رسانه های آزاد و بی طرف 
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره داشتن رسانه آزاد گفت: در مورد رسانه آزاد نیز صحبت های آقای رئیس جمهوری کاملا درست است، می دانیم که صدا و سیما به درستی به وظیفه خود عمل نمی کند؛ در مجلس بحثی درباره صدا و سیما مطرح شده بود و عده زیادی بر این امر معتقد بودند.
وی افزود: صدا و سیما نتوانسته است نقش خود را در توسعه کشور در ابعاد مختلف به درستی ایفا کند، می بینیم که امروزه سنت ها و اخلاق های بد در جامعه نهادینه شده است اما هیچ وقت مورد تجزیه و تحلیل صدا و سیما قرار نمی گیرد.
کیخا ادامه داد: موضوعاتی هم در دین، هم مذهب و هم فرهنگ ما است که باید تقویت شوند اما صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی کمتر به آنها توجه می کند، به نظر من بین صدا و سیمای امروزی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و آن انتظاری که از آن می رود فاصله بسیار زیاد است در حالی که باید نقش خود را در توسعه کشور به درستی ایفا کند اما نتوانسته در این زمینه نقش آفرینی کند.
وی گفت: البته باید ببینیم منظور رئیس جمهوری از رسانه آزاد چیست، به هر حال رسانه ای که فارغ از جناح بندی ‌ها مسائل کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و کارشناسان بی طرف دعوت شوند و یک سری الزامات حرفه ای را رعایت کند، قطعا بهتر عمل خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.