اینترنت و شبکه

January 26, 2019
8:43 شنبه، 6ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97400

اقبال عمومی نسبت به اپلیکیشن های خدماتی در ایران بالاتر از اپلیکیشن های سرگرمی است

معاون وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر که امروز نزدیک به 250 هزار اپلیکیشن ایرانی در کشور تولید و به بهره‌برداری رسیده است گفت: به نسبت اپلیکیشن های سرگرمی ، مردم بیشتر از اپلیکیشن هایی که خدمات مورد نیازشان را تامین می کنند بهره می برند.
 
 
امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه پنجمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 5)اظهار داشت: 
 
برگزاری چنین رویدادهایی کمک می کند استارتاپ ها و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست ها و پیروزی های خود را به اشتراک بگذارند.
 
وی به اهمیت پذیرش شکست در پروژه اشاره کرد و افزود: شرکت ها و استارتاپ ها همواره به افتخارات و دستاوردهای خود توجه می کنند در حالی که می توان با تمرکز بر شکست ها به موفقیت های بزرگی نایل شد و با مستند سازی شکست و پذیرش آن می توان گام های مثبتی در جهت موفقیت برداشت.
 
دکتر ناظمی به فرهنگ سازمانی قبول شکست به عنوان یک لازمه در مدیریت شرکت ها و سازمان ها تاکید کرد  و گفت: هرچند در فرهنگ ما به اشتراک گذاشتن شکست ها چندان مرسوم نیست گرچه برای رشد و توسعه هر دو این ها مهم است  و در واقع اصلی ترین کارکرد این نشست ها اشنایی با دیدگاههای متفاوت در عرصه کسب و کارهای نوین  است.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران  در خصوص حمایت دولت در افزایش استارتاپ ها گفت: تنها در صورتی که دولت بتواند باعث رشد سریعتر و با دوامتر استارتاپ ها شود این حمایت ها  و پشتیبانی ها مفید خواهد بود و البته نباید این حمایت ها به مداخله نزدیک شود.
 
وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات مجموعه ای از حمایت ها را آماده کرده اما تمایلی به روی آوردن به سیستم های سابق که باعث مداخله در امور کسب و کار های نوین می شد ندارد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارائه داده های ملی به کسب و کارهای نوین، اظهارداشت: یکی از مقوله های حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ارائه داده های ملی به استارتاپ ها است چرا که این داده ها به شدت می تواند منجر به بهبود خدماتی که مردم دریافت می کنند شود و ما در سازمان فناوری اطلاعات در حقیقت این نقطه اتصال استارتاپ ها با داده ها و دستگاههای مختلف هستیم.البته این امر از جهاتی با مسائلی همچون رعایت حریم خصوصی افراد مواجه است  که با تکمیل زیر ساخت های حقوقی این مسایل برطرف می شود.
 
گفتنی است هدف اصلی برگزاری این رویداد، انتقال تجربه بزرگان و ایجاد انگیزه برای تولید کسب‌وکارهای نوین و خلاقانه در حوزه ITC است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.