اپراتورها

تلفن همراه

January 26, 2019
10:26 شنبه، 6ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97412

عباسی مدیرعامل ایرانسل می‌شود

dezfuli.jpgabbasi sairan.jpg
 
آرش کریم بیگی – ICTna.ir : دکتر بیژن عباسی آرند طی روزهای آینده بعنوان مدیرعامل جدید ایرانسل منصوب می شوند.
 
براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل اسبق شرکت صاایران شیراز (صنایع الکترونیک شیراز) طی روزهای آینده بعنوان جانشین مهندس علیرضا قلمبردزفولی بعنوان مدیرعامل جدید ایرانسل منصوب خواهد شد. 
 
بیژن عباسی فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک دانشگاه شیراز، فوق لیسانس و دکترای مخابرات از دانشگاه تربیت مدرس است و در زمینه "آنتن، رادار و مدارات پسیو مایکروویو" تخصص دارد و سابقه ای در حوزه ارتباطات سیار و اپراتوری تلفن همراه در رزومه او مشاهده نمی شود.
 
به گزارش ایستنا، عباسی چهارمین نفر از مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ایران خواهد بود که از صاایران وارد این صنعت تلفن همراه ایران در لایه مدیرعاملی می‌شود. پیش از این، علیرضا قلمبر دزفولی از مدیریت عاملی صنایع مخابرات (صما) شرکت صاایران به مدیرعاملی ایرانسل، وحید صدوقی از مدیریت عاملی صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) به مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران (صاایران) و محمد مهدی عطوفی با سابقه مدیریت عاملی انستیتوایزایران صاایران به مدیرعاملی رایتل رسیده بودند.
 
مهندس علیرضا قلمبر دزفولی در طی 13 سال گذشته و از ابتدای راه اندازی پروژه ایرانسل، بعنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار بوده است. در دوران مدیریت وی بر ایرانسل، سیم کارت های ایرانسل بعنوان دومین اپراتور تلفن همراه ایران وارد بازار ارتباطات کشور شد و قیمت دسترسی به سیمکارت از 2.5 میلیون تومان به چند هزار تومان رسید.
ایرانسل برای نخستین بار در ایران خدمات اینترنت همراه بر پایه نسل 2.5G تلفن همراه را در زمستان سال 85 به ایرانیان ارائه کرد و پس از مدتی ور در بهار سال 86، این خدمات را به نسل 2.75 (EDGE ارتقا داد)، در سال 87، ایرانسل برای نخستین بار خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم ثابت مبتنی بر فناوری WiMAX را در ایران عرضه کرد و پس از آن و در پی پایان دوران انحصار رایتل بر فناوری 3G، برای نخستین بار در ایران در سال 93 فناوری 4G/LTE را به ایرانیان عرضه کرد.
ایرانسل در سال 94 برای نخستین بار در ایران فناوری اینترنت پرسرعت ثابت بیسیم بر پایه فناوری TD-LTE را در ایران عرضه کرد.
 
49 درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل متعلق به شرکت MTN آفریقای جنوبی و 51 درصد آن به شرکت گسترش الکترونیک ایران است که سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) می باشد.
 
شرکت ایرانسل در سال مالی ۱۳۹۲ با درآمدی بالغ بر ۴٬۹ هزار میلیارد تومان، در رتبه ۳۲ از فهرست بزرگترین شرکت‌های ایران قرار گرفت.

مهرماه سال گذشته، ایرانسل در مراسمی که در حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت اریکسون و اصحاب رسانه برگزار شد، نخستین آزمایش شبکه کامل نسل ۵ در ایران را با موفقیت انجام داد.

 

 

بروزرسانی 7/11/1397:

براساس اطلاعات جدید رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این انتصاب به علت لزوم هماهنگی با برخی دیگر ذی‌نفعان به تعویق خواهد افتاد.

 

بروزرسانی 8/11/1397:

براساس اطلاعات رسیده به ایستنا، دکتر بیژن عباسی آرند و دکتر حمید توفیقی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره ایرانسل انتخاب شده‌اند و به زودی دکتر عباسی رسما بعنوان مدیرعامل ایرانسل معرفی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.