اپلیکیشن

تلفن همراه

January 27, 2019
14:53 یکشنبه، 7ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97415

ارزش بازار نرم‌افزارهای گوشی همراه در ۲۰۱۸ به ۱۰۱ میلیارد دلار رسید

چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند دنیا ۴۰ درصد از ۱۰۱ میلیارد دلار هزینه هایی را که مشتریان برای نرم افزارها در سراسر جهان می‌پردازند، به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش سی ان بی سی، رشد گوشی های هوشمند در جهان کند شده است ولی کاربران سال گذشته به طور میانگین 3 ساعت در روز یا یک ماه و نیم از سال را صرف گوشی های همراهشان و دانلود 194 میلیارد نرم افزار کردند .
چین به نوبه خود مسئول نیمی از نرم‌افزارهای دانلود شده در 2018 است. این شرایط علیرغم رکود ادامه دار بازار گوشی هوشمند در چین و توقف اعطای مجوز برای فروش بازی های خاص به وجود آمده است .
چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند دنیا 40 درصد از 101 میلیارد دلار هزینه هایی را که مشتریان برای نرم افزارها در سراسر جهان می‌پردازند، به خود اختصاص داده است. این هزینه ها شامل دانلود های پولی، خرید های داخل نرم افزار و حق اشتراک نرم افزارها می شوند. اکثر این خریدها در بازی های تلفن همراه انجام شده‌اند .
بازار گوشی هوشمند چین منحصر به فرد است چون شهر به شهر تنوع دارد. بازار گوشی هوشمند در مناطقی مانند شانگهای و پکن بسیار رشد کرده است. در این مناطق کاربران نرم افزارهای کمتری دانلود می‌کنند ولی زمان بیشتری برای آنها می گذارند و خرید های داخل برنامه بیشتری انجام می دهند .
ولی در برخی شهرها مردم حتی گوشی هوشمند ندارند و برای اولین بار است که به آن دسترسی پیدا می کنند. به همین دلیل است که چین موتوری بزرگ برای رشد است .
در میان 300 شرکت برتر تکنولوژی  جهان ، شرکت های چینی 32 درصد از هزینه‌های مشتری را به خود اختصاص دادند و 19.6 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. در مقایسه، شرکت‌های برتر آمریکایی حدود 22 درصد را دراختیار داشتند.
تنسنت ، شرکت مالک وی چت که یک شرکت بازی های ویدیویی است، یکی از پنج شرکت مادر برای هزینه های جهانی مشتری در 2018 بود. 4 نام دیگر هم همه شرکت‌های بازی سازی بودند .
در کل، آسیا نقش بزرگی در مرحله بعدی رشد تلفن همراه دارد. بسیاری از مردم در کشورهایی مثل هند و اندونزی برای اولین بار به اینترنت وصل می‌شوند که اکثرا هم از طریق تلفن همراه است، ولی هنوز از فروشگاه های داخل نرم افزارها مثل چینی ها استفاده نکرده‌اند .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.