اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 27, 2019
15:57 یکشنبه، 7ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97423

دولت چین اخراج گسترده کارمندان در شرکت‌های اینترنتی را تکذیب کرد

بزرگترین مرجع برنامه‌ریزی اقتصادی کشور چین روز گذشته اعلام کرد گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر با مضمون اخراج گسترده کارمندان در بسیاری از شرکت‌های محلی چین منتشر شده است، صحت ندارد.
 
کمیته ملی توسعه و اصلاحات (NRDC) چین روز گذشته توضیح داد فرآیند استخدام و اشتغال کارمندان در شرکت‌های چینی فعال در حوزه خدمات اینترنتی بدون هرگونه اخراج گسترده دنبال شده است.
 
این مرکز اعلام کرد نتیجه‌گیری خود در این زمینه را بر اساس تحقیقات مختلف انجام داده است که این بررسی‌ها در پی مذاکرات گسترده با سازمان‌های دولتی از جمله گفت‌وگو با شرکت‌ها و کمک گرفتن از محققان در صنایع مختلف به انجام رسیده است.
 
کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین همچنین اظهار داشت طی سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد فرصت‌های شغلی جدیدی که در مناطق شهری این کشور ایجاد شده است ۱۳٫۶۱ میلیون مورد بوده که این رقم نشان می‌دهد کشور چین برای ششمین سال متوالی توانسته است بیش از ۱۳ میلیون فرصت شغلی جدید را در مناطق شهری به وجود آورد. با این وجود سازمان مذکور اذعان داشته است که محیط خارجی بسیار پیچیده است و اقتصاد چین فشارهای زیادی را برای کاهش فعالیت‌های خود تحمل می‌کند. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور چین رو به افزایش است و این مسئله هم فشارهای فراوانی را بر محیط‌های کاری ایجاد کرده است.
 
واکنش این نهاد دولتی چینی در مقابل گزارش‌های صورت گرفته است که طی ماه‌های اخیر در گوشه و کنار این کشور منتشر شده است و طی آن گفته می‌شود بسیاری ز شرکت‌های اینترنتی چینی به دلیل مشکلات اقتصادی بخش اعظم کارمندان خود را بیرون کرده‌اند و از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های بزرگ و سرشناس Qunar و Zhihu اشاره کرد که فرآیند اخراج کارمندان در آنها از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد و مهم‌ترین تصمیم آنها برای اقدام مذکور شرایط اقتصادی بد گزارش شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.