رسانه‌های اجتماعی

January 27, 2019
17:58 یکشنبه، 7ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97438

فیس‌بوک برای جبران رسوایی‌هایش به آزادی بیان روی آورد

به نظر می‌رسد فیس‌بوک به‌تازگی در نظر دارد به کاربرانش امکانی بدهد که بتوانند فعالیت‌های آزادانه‌تری را در این شبکه اجتماعی داشته باشند.
 
فیس‌بوک که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد تصمیم گرفته است که به کاربرانش آزادی عمل و اندیشه بیش‌تری اعطا کند که آنها بتوانند آزادانه‌تر به بیان گفته‌ها و عقاید خود در این پلت‌فرم بپردازند و بدین ترتیب بخشی از نام و آوازه از دست رفته خود را به دست آورده و احیا کند.
 
فیس‌بوک در چند ماه اخیر به شدت با مشکلات و چالش‌های امنیتی متعددی مواجه بوده است که نام و آوازه آن را به شدت تخریب کرده و زیر سوال برده است.
 
بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، قابلیت و گزینه جدیدی به پلت‌فرم فیس‌بوک اضافه خواهد شد که بوسیله آن کاربران قادر خواهند بود با انواع عقاید فرهنگی و اجتماعی که به آن احساس تعلق بیش‌تری می‌کنند، گروه‌های جدیدی ساخته و ایجاد کنند و در آن به طرح آزادانه سخنان، عقاید و برگزاری رویدادهای مختلف مربوطه بپردازند.
 
این طور که به نظر می‌رسد فیس‌بوک قصد دارد پلت‌فرم خود را بیش‌تر از پیش به سمت و سوی تعامل و ارتباطات میان کاربرانش سوق دهد و به آزادی عمل و اندیشه بیشتری دهد.
 
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این غول تکنولوژی قصد دارد با این کار بخشی از رسوایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را در طول یک سال گذشته جبران کرده و رضایت و نظر خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.
 
البته هنوز این شرکت بزرگ در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده و این گزارش‌ها را به تایید رسمی و نهایی نرسانده است ولی بسیاری از کارشناسان به نقل از منابع آگاه بر این باورند که فیس‌بوک باید برای جبران رسوایی‌های اطلاعاتی و امنیتی خود در طول یک سال گذشته، اقدامات متعددی را انجام خواهد داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.