تلفن همراه

گوشی

January 28, 2019
11:19 دوشنبه، 8ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97453

قابلیت فیس آی دی به گوشی های اندرویدی هم اضافه می شود

تا به امروز بازکردن قفل گوشی های اندرویدی با بررسی چهره مالک گوشی ممکن نبود و قابلیت یادشده که به فیس آی دی شهرت یافته تنها در آیفون وجود داشته، اما تحولی اساسی در این زمینه در راه است.
 
به گزارش انگجت، مالکان گوشی های اندرویدی برای فعال کردن قابلیت یادشده مجبور به نصب برنامه های جداگانه یا استفاده از روش های دیگری بوده اند. اما معمولا این روش ها نیز امنیت زیادی نداشته و دور زدن بسیاری از آنها با استفاده از عکس مالک گوشی ممکن بوده است.
 
بررسی کدنویسی های انجام شده برای سیستم عامل اندروید کیو توسط برخی منابع نزدیک به گوگل نشان می دهد که این شرکت قصد دارد خدمات فیس آی دی یا باز کردن قفل گوشی را از طریق چهره کاربر به سیستم عامل مذکور اضافه کند.
 
نکته قابل توجه این است که می توان از این خدمات برای خرید اقلام مختلف و یا ورود به برنامه ها و اپلیکیشن های متنوع نیز استفاده کرد. به بیان دیگر این خدمات شباهت زیادی به فیس آی دی اپل دارد، اما در مقایسه با آن انعطاف بیشتری دارد.  
 
هنوز مشخص نیست اندروید کیو چه زمانی در دسترس علاقمندان قرار می گیرد، اما گفته می شود احتمال عرضه آن در اواخر تابستان وجود دارد. برای ارائه این خدمات باید حسگرها و سخت افزارهای تازه ای نیز برای گوشی های اندرویدی طراحی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.