اپراتورها

تلفن همراه

January 28, 2019
16:23 دوشنبه، 8ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97460

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس: عملکرد شرکت مخابرات مثبت است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عملکرد مثبت شرکت مخابرات، گفت: این شرکت با مشکلات بسیاری مانند کمبود منابع و پرسنل بسیار دست و پنجه نرم می‌کند.
 
عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات ایران، گفت: روز گذشته در جلسه کمیسیون صنایع گزارشی از عملکرد یکساله شرکت مخابرات ایران ارائه شد؛ اگرچه عملکرد این شرکت در سال‌های گذشته نامناسب بود اما طی یک سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای بهبود شرایط در این شرکت انجام شده است.
 
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه هزینه‌های شرکت مخابرات در مقایسه با سایر سازمان‌ها در سال گذشته افزایش چشم گیری داشت اما تراز این شرکت مثبت شد.
 
اگرچه شرکت مخابرات در طول یک سال گذشته با مشکلاتی مانند پرداخت حقوق و معوقات 120 هزار پرسنل و 42 هزار بازنشسته دست و پنجه نرم کرده اما در مسائل عملیاتی و فنی عملکرد خوبی داشته است
پرداخت حقوق 120 هزار پرسنل یکی از دغدغه‌های شرکت مخابرات ایران
 
وی اظهار کرد: اگرچه شرکت مخابرات در طول یک سال گذشته با مشکلاتی مانند پرداخت حقوق و معوقات 120 هزار پرسنل و 42 هزار بازنشسته دست و پنجه نرم کرده اما در مسائل عملیاتی و فنی عملکرد خوبی داشته است. وضعیت مخابرات نسبت به گذشته نه تنها بهتر شده بلکه در آینده نیز پیشرفت خوبی خواهد داشت.
 
تحویل تلفن‌های بیسیم به روستاییان
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بهتر است شریط کنونی در شرکت مخابرات حفظ شود، خاطرنشان کرد: براساس گزارش ارائه شده درحال حاضر این شرکت اقداماتی در زمینه توسعه زیرساخت ها در روستاها انجام می‌دهد و مقرر است تلفن‌هایی به صورت بی‌سیم در اختیار روستاییان قرار دهند.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: شرکت مخابرات به دلیل هزینه‌های پرسنلی زیاد تاکنون نتوانسته آنگونه که مدنظر مجلس است در توسعه زیرساخت های موردنیاز روستا اقدامات لازم را انجام دهد اما در طول یک سال گذشته عملکرد خوبی در این زمینه داشته است به  همین دلیل مقرر شد پس از رفع مشکلات مربوط به پرسنل و زیرساخت‌های مربوط به توسعه فیبر نوری اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های روستایی در سال مالی پیش رو انجام شود.
 
مخابرات در حال طبقه‌بندی مشاغل کارکنان در مخابرات است
 
وی با اشاره به وضعیت اجرای طبقه‌بندی مشاغل کارکنان در مخابرات، خاطرنشان کرد: به زعم مسئولان این شرکت، این طرح در حال اجرا است و تاکنون اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده. گروه های مختلفی در شرکت مخابرات ایران مشغول فعالیت است؛ پرسنل رسمی حقوق بالایی دریافت می‌کنند درحالیکه برخی دیگر با وظایف مشابه حقوق پایین‌تری می‌گیرند اختلافات موجود در حقوق پرسنل مخابرات، باعث انتقاد نمایندگان است و شرکت مخابرات باید مشکلات موجود را برطرف کند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع می‌توان گفت کمیسیون از عملکرد شرکت مخابرات رضایت داشت، تاکید کرد: مقرر است شرکت مخابرات ایران پس از پرداخت معوقات بازنشستگان طبقه بندی مشاغل کارکنان را ساماندهی کنند.
 
کمبود منابع یکی از مشکلات جدی مخابرات است
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمبود منابع یکی از مشکلات جدی مخابرات است، یادآور شد: مخابرات مشکلات جدی دارد اما باید دید وضعیت این شرکت سال پیش چگونه بوده حال چگونه است. نمی توان انتظار داشت تمامی مشکلات شرکت مخابرات طی یک سال حل شود.
 
به زعم رضیان اگرچه شرکت مخابرات با توجه به توسعه تلفن همراه نتوانست درآمد خود را افزایش دهد اما اقداماتی که در حال انجام است نسبتا خوب بوده و در صورتی که شرایط مدیریتی ادامه پیدا کند می تواند وضعیت را بهبود بخشد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: از آنجایی که شرکت مخابرات ایران توانست تراز منفی را از بین برده و تعادل ایجاد کنند عملکرد خوبی داشته است./
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.