رسانه‌های اجتماعی

January 29, 2019
15:01 سه شنبه، 9ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97466

باMWC19: ابراز نگرانی کنگره آمریکا از ادغام فیس‌بوک با سایر پیام‌رسان‌ها

 
به نظر می‌رسد که اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا از احتمال ادغام و یکپارچه سازی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک با پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
چندی پیش بود که مارک زوکربرگ، مؤسس و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک خطاب به گزارشگران و خبرنگاران اعلام کرد که قصد دارد شبکه اجتماعی فیس‌بوک را با سایر اپلیکیشن های زیرمجموعه آن یعنی واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر یکپارچه سازی و ادغام کند تا بدین ترتیب به کاربران این امکان را بدهد در صورتی که یکی از اپلیکیشن‌های مربوطه را ندارند، بتوانند برای دوستان و مخاطبان خود در سایر برنامه‌ها پیام ارسال کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
 
این خبر که برای بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها جالب توجه بود و موجب خرسندی و خشنودی آنها شد، سر و صدای بسیاری از نمایندگان و اعضای مجلس کنگره در ایالات متحده آمریکا را درآورد و جنجال‌های متعددی را در این خصوص ایجاد کرد.
 
بر اساس گزارش وب سایت the verge ، آنها با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص از چالش‌های امنیتی پیش روی این تصمیم ابراز نگرانی کرده و این غول تکنولوژی را از انجام و اجرای چنین کاری منع کرده‌اند.
 
آنها بر این باورند که رسوایی امنیتی و اطلاعات فیس‌بوک در سال گذشته می‌تواند تأثیرات مخرب و منفی متعددی بر روی دو اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر داشته باشد و امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران این اپلیکیشن‌ها را نیز تهدید کرده و به مخاطره بیاندازد.
 
سال گذشته بود پس از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند. این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.
 
طبق گزارش‌های منتشره، اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در اختیار مؤسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفت و افشا شد.
 
پس از انتشار خبر رسوایی فیس‌بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل انگاری فیس‌بوک نشان دهند.
 
با اینکه فیس‌بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این خصوص عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.