رسانه‌های اجتماعی

January 29, 2019
15:13 سه شنبه، 9ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97471

برای رفع فیلتر تلگرام باید دستگاه قضایی تصمیم‌گیری کند

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: درباره تلگرام باید دستگاه قضایی تصمیم‌گیری کند و آخرین اظهارنظری هم که ما در رابطه با آن شنیدیم این بود که دادستانی اعلام کرد که علل فیلترینگ هنوز برطرف نشده که بخواهیم رفع فیلتر کنیم و چیزی هم هنوز به ما ابلاغ نشده.
 
 
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه هشتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در جمع خبرنگاران درخصوص قطع سیم‌کارت‌های فرستنده پیامک‌های مزاحم، اظهار کرد: سامانه جدید سازمان تنظیم مقررات که برای شناسایی پیامک‌های مزاحم آغاز به کار کرد، از همان روز نخست 8500 سیم کارت فعال فرستنده پیامک‌های مزاحم را شناسایی و قطع کرد.
 
وی افزود: میانگین روزهای بعد به حدود 500 سیم کارت رسیده و روز به روز کاهش پیدا می‌کند و مجموعا 9000 سیم کارت تاکنون قطع شده است.
 
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایش‌ها نشان می‌دهد که ارسال این پیامک‌های مزاحم تا حدود 90 درصد کاهش پیدا کرده و شکایات مردمی نیز کاهش چشم‌گیری داشته، البته هنوز کامل از بین نرفته اما وزارت ارتباطات پیگیر است تا به صفر برسد.
 
آذری جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد بانک مرکزی درخصوص بلاک‌چین و مقاومت این نهاد در مقابل آن، تصریح کرد: ذات بلاک‌چین تمرکز گریز و بانک مرکزی نهاد متمرکز تنظیم مقررات بانک‌داری است، بنابراین بلاک‌چین از لحاظ ساختاری در تعارض با بانک مرکزی است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بانک مرکزی آن را ترویج کند، بلکه بانک مرکزی باید نحوه تعامل جدید خود را با این ساختار پیدا کند و آن‌چه از آن به عنوان مقاومت بانک مرکزی در برابر بلاک‌چین نام برده می‌شود، شاید واژه درستی نباشد و بانک مرکزی باید نحوه تعامل خود را پیدا کند.
 
وی ادامه داد: وقتی بانک مرکزی درخصوص بلاک‌چین همایش می‌گذارد، آن را به عنوان یک چالش مطرح می‌کند و به آن می‌پردازد، یعنی رویکرد آن خوب و مثبت است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طراحی چند رمزارز ایرانی، گفت: در خصوص استفاده از این رمزارزها بانک مرکزی باید نظر دهد، اما به لحاظ تکنولوژیک، تاکنون چهار تا پنج مدل آزمایشی و پیاده‌سازی شده از رمزارز وجود دارد و تصمیم‌گیری در این حوزه برای فعالیت آن‌ها با بانک مرکزی است که الان رویکرد اولیه خود را روی سایت این بانک منتشر کرده و کسب نظرات فعالان صنعت را می‌کند که در پایان رویکرد نهایی بانک مرکزی با رمزرزها مشخص شود.
 
آذری جهرمی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام نیز، تصریح کرد: درباره تلگرام باید دستگاه قضایی تصمیم‌گیری کند و آخرین اظهارنظری هم که ما در رابطه با آن شنیدیم این بود که دادستانی اعلام کرد که علل فیلترینگ هنوز برطرف نشده که بخواهیم رفع فیلتر کنیم و چیزی هم هنوز به ما ابلاغ نشده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.