تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 30, 2019
12:56 چهارشنبه، 10ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97490

رونمایی از سامانه ملی تامین مالی جمعی بر بستر بلاک‌ چین در ۲۲ بهمن ماه

بهرنگ صادقی، مدیر توسعه تکنولوزی شرکت فرابورس ایران نیز درباره فرآیند خلق ثروت گفت: برای تولید ثروت باید یک شبکه به صورت هماهنگ، فعالیت انجام دهد؛ اعتقاد دارم ثروت از جا به جایی کالا، ثروت و داده تولید می‌شود.
 
وی با اشاره به دستورالعمل‌ها و شرایط پذیرش تکنولوژی‌ها گفت: تکنولوژی باید مورد قبول مسائل شرعی باشد و در عین حال تراکنش‌ها قابل ردگیری شود چرا که نیاز حاکمیت به شمار می‌رود؛ از سویی دیگر این فناوری بتواند اطمینان دهد تا جعلی در شبکه بخصوص در شبکه‌های مالی با توجه به اهمیت بالا ایجاد نشود، می‌تواند در تولید ثروت موفق باشد که در بلاک‌چین شاهد آن هستیم‌ و فناوری زنجیره بلوک می‌تواند در کشور به موفقیت دست پیدا کند.
 
مدیر توسعه تکنولوزی شرکت فرابورس ایران با بیا این که فناوری زنجیره بلوک کاربردهای متعددی دارد، گفت: فناوری بلاک‌چین نیامده تا همه چیز را از بین ببرد یا زیرساخت‌ها را دچار تغییراتی اساسی کند بلکه با پیدایش قراردادهای هوشمند و اثبات قراردادها شاهد افزایش شفافیت هستیم و بلاک‌چین می‌تواند کاربردهایی متعدد در زمینه بازارهای مالی داشته باشد.
 
صادقی تاکید کرد: بستر تامین مالی جمعی مبتنی بر فناوری بلاک چین در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۲ بهمن ماه رونمایی خواهد شد؛ خوشبختانه با توافق سه وزیر توکن‌های تامین مالی جمعی از ثبت در سازمان بورس معاف خواهند بود تا در روند تامین مالی تسهیل شود.
 
وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در استفاده از فناوری بلاک‌چین در بسیاری از کشورها جلوتر هستیم و ایران از جایگاه مناسبی برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.