تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 30, 2019
13:18 چهارشنبه، 10ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97494

همکاری ۴ صرافی بزرگ ارز دیجیتال در کره جنوبی برای مبارزه با پولشویی

چهار صرافی ارزهای دیجیتال در کره‌ جنوبی برای مقابله با پولشویی و برنامه‌های آسیب‌زننده به کاربران با یکدیگر همکاری می‌کنند.
 
روز جمعه چهار صرافی کوربیت (Korbit)، بیت‌هامب (Bithumb)، کوین‌وان (Coinone) و آپ‌بیت (Upbit) اعلام کردند که یک راه‌ارتباطی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به معاملات مشکوک ارزهای دیجیتال به صورت بلادرنگ ایجاد خواهند کرد.
 
آنها به دنبال شناسایی معاملات مشکوک به فیشینگ، وام‌های غیرقانونی، طرح‌های هرمی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی هستند و اطلاعات مربوط به آن را از طریق یک خط ویژه به اشتراک می‌گذارند.
 
این صرافی‌ها همچنین یک پایگاه‌داده‌ مشترک شامل آدرس‌های مشکوک کیف پول  خواهند داشت که به آنها کمک می‌کند، کلاه‌بردارانی که از چندین صرافی برای انتقال مقدار زیادی ارز دیجیتال به یک کیف پول استفاده می‌کنند را شناسایی و متوقف سازند.
 
این چهار شرکت قصد دارند، صرافی‌های دیگر را نیز برای پیوستن به چنین برنامه‌ای تشویق نمایند. این خبر درست یک ماه پس از اینکه وبسایت coindeskkorea، انجمنی از قانون‌گذاران تشکیل داد، منتشر شد. این انجمن برای اجرای سیاست‌های شناسایی مشتری‌ (KYC) و ضد پولشویی تشکیل شده بود. ۷ صرافی ارز دیجیتال در آن زمان توافق‌نامه‌ای برای اطمینان از حفاظت کاربران امضا کردند.
 
کمی قبل در ماه نوامبر،ستاد حقوقی کره جنوبی، سازمانی که وکلای کره‌ جنوبی را مدیریت می‌کند، از دولت خواست تا فرآیند قانون‌گذاری در حوزه‌ی بلاک چین را تسریع کرده و از مخاطرات مربوط به ارزهای دیجیتال جلوگیری نماید.
 
قانون‌گذاران مالی کره‌ جنوبی در  ژوئن گذشته، قوانین مربوط به پولشویی مربوط به صرافی‌های این کشور را اصلاح کردند و این مستلزم آن بوده که بانک‌های این کشور نظارت بر حساب‌های بانکی مشتریان را جدی بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.