تلفن همراه

گوشی

January 30, 2019
13:34 چهارشنبه، 10ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97503

گوشی‌های سری Galaxy M سامسونگ معرفی شد

سری گلکسی ام سامسونگ بالاخره با رونمایی رسمی از گلکسی‌ام‌۱۰ و گلکسی ام۲۰ به‌عنوان اولین اعضای این خانواده میان‌رده به بازار معرفی شد. هر دو گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ و گلکسی ام ۲۰ سامسونگ از صفحه‌نمایش اینفینیتی وی (Infinity-V) با بریدگی قطره‌ای در بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی برخوردار هستند و یک دوربین دوگانه با یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی معمولی و یک سنسور اولتراواید ۵ مگاپیکسلی در پشت هر دو گوشی خودنمایی می‌کنند و هر دو گوشی به‌صورت سیم‌کارت و با قیمتی رقابتی به بازار عرضه خواهند شد.
 
گلکسی ام ۲۰ سامسونگ
گوشی گلکسی ام ۲۰ سامسونگ گوشی جذاب‌تری نسبت به برادر خود یعنی گلکسی‌ام‌۱۰ به شمار می‌آید. این موضوع را با بررسی مشخصات هر دو گوشی متوجه خواهید شد.
گلکسی‌ام ۲۰ از صفحه‌نمایش ۳/ ۶ اینچی IPS LCD با فناوری اینفینیتی وی (Infinity-V) و رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و همان‌طور که گفتیم بریدگی قطره‌ای صفحه‌نمایش برخوردار است که میزبان یک دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه f/ ۲.۰ است که نقش اسکنر چهره برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش را نیز ایفا خواهد کرد.
در قاب پشتی گوشی نیز حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دوربین f/ ۱.۹ و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی اولتراواید با گشادگی دریچه دوربین f/ ۲.۲ به‌عنوان دوربین اصلی آن را همراهی می‌کنند.
گوشی گلکسی M۲۰ سامسونگ به یک پردازنده ۸ هسته‌ای اکسینوس ۷۹۰۴ با معماری ۱۴ نانومتری و برخوردار از ۴ هسته ۸/ ۱ گیگاهرتزی Cortex-A۷۳ و ۴ هسته ۸/ ۱ گیگاهرتزی Cortex-A۵۳ مجهز است و در دو نسخه با سه و چهار گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود.
یکی از مشخصات فنی جذاب در گوشی گلکسی M۲۰ سامسونگ که به اندروید ۱/ ۸ اوریو و رابط کاربری  Samsung Experience ۹.۵ مجهز است، باتری ۵ هزار میلی آمپرساعتی آن با شارژر سیمی ۱۵واتی است.
گوشی Galaxy M۲۰ سامسونگ همچنان جک ۵/ ۳ میلی‌متری صدا را در خود جای داده و با داشتن یک درگاه هیبریدی برای سیم‌کارت یک گوشی دو سیم‌کارته به حساب می‌آید که می‌توانید به جای سیم‌کارت دوم از یک کارت حافظه برای افزایش ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی آن بهره ببرید.
 
گلکسی‌ام‌۱۰ سامسونگ
گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ سامسونگ در واقع برادر کوچک‌تر گوشی گلکسی‌ام ۲۰ به حساب می‌آید و البته این مدیون تنها یک دهم اینچ کوچک‌تر بودن صفحه‌نمایش آن است. گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ سامسونگ از یک صفحه نمایش ۲/ ۶ اینچی LCD با فناوری اینفینیتی وی  (Infinity-V) و رزولوشن پایین‌تر ۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل و همان‌طور که گفتیم بریدگی قطره‌ای صفحه‌نمایش برای جاخوش کردن دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه f/ ۲.۰ برخوردار است و برخلاف برادر بزرگ‌تر خبری از حسگر اثر انگشت در آن نیست.
دوربین اصلی گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ سامسونگ نیز یک دوربین دوگانه است که از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عادی در کنار یک سنسور ۵ مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل شده است.
مشخصات فنی دیگر گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ سامسونگ یک گام دیگر آن را پایین‌تر از گوشی گلکسی‌ام ۲۰ قرار می‌دهد جایی که یک پردازنده ۸ هسته‌ای اکسینوس ۷۸۷۰ با هشت هسته پردازشی ۶/ ۱ گیگاهرتزی  Cortex-A۵۳ دیده می‌شود و در دو نسخه رم ۲ گیگابایتی و ۳ گیگابایتی قدرت مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد.
حافظه داخلی Galaxy M۱۰ سامسونگ نیز ۳۲ گیگابایت، دقیقا نصف اندازه حافظه داخلی برادر بزرگ‌تر یا همان گوشی Galaxy M۲۰ است. گوشی Galaxy M۲۰ سامسونگ از یک باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است و به همراه یک شارژر معمولی به بازار عرضه خواهد شد.
هر دو گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ و گلکسی‌ام ۲۰ سامسونگ در رنگ‌های موسوم به آبی اقیانوسی و مشکی زغالی و به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۰ و ۱۶۰ دلار برای نسخه‌های ۳ و ۴ گیگابایتی گلکسی‌ام ۲۰ و در گوشی گلکسی‌ام‌۱۰ با قیمت‌های ۱۰۰ و ۱۱۰ دلار برای نسخه‌های ۲ و ۳ گیگابایتی از یک هفته دیگر به بازار عرضه خواهند شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.