تلفن همراه

گوشی

January 30, 2019
13:41 چهارشنبه، 10ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97506

هشدار چت آی فون و آی پد

یک باگ جدید کشف شده در iOS باعث می‌شود که افراد صدا و تصویر گیرنده تماس فیس‌تایم را قبل از پاسخ دادن به تماس ببینند و بشنوند.
این مشکل امنیتی در سیستم عاملی اتفاق افتاده که همواره امنیت خود را به رخ کاربران و رقبا می‌کشد. به این ترتیب از طریق این باگ مکالمات و تصاویر افراد شنود می‌شود.
به گزارش ۹to۵ روش کار این باگ بسیار ساده است. ابتدا شما با یک نفر تماس فیس‌تایم برقرار می‌کنید. قبل از پاسخ می‌توانید خودتان را به تماس اضافه کنید (امکانی که در فیس‌تایم گروهی به چت تصویری اپل اضافه شده است). به این ترتیب شما قادر خواهید بود صدا و تصویر فرد را قبل از قبول کردن تماس‌تان بشنوید و ببینید.
اپل فعلا تماس گروهی فیس‌تایم را غیر‌فعال کرده تا بتواند این باگ را برطرف کند. خبرنگاران زیادی این باگ را قبل از آنکه اپل تماس فیس تایم گروهی را غیر‌فعال کند آزمایش و وجود آن را تایید کردند.
یک سخنگوی اپل اعلام کرده که این شرکت از وجود این باگ مطلع است و در هفته جاری با انتشار یک به‌روزرسانی آن را برطرف می‌کند. به نظر می‌رسد تا برطرف شدن این باگ فعلا تماس تصویری گروهی یا همان فیس تایم گروهی غیر‌فعال باشد.
از زمان برملا شدن این باگ بسیاری از کاربران اطلاع داده‌اند تماس‌های فیس‌تایم را از شماره‌های ناشناس دریافت کرده‌اند. از این رو بسیاری از جمله جک دورسی بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر به کاربران توصیه کرده‌اند فیس تایم را فعلا تا برطرف شدن این باگ خاموش و غیر‌فعال کنند.
 
غیر فعال کردن فیس تایم: برای غیر‌فعال کردن فیس تایم کافی است مراحل زیر را دنبال کنید: به بخش تنظیمات (Setting) روی آی‌فون یا آی‌پد بروید. بخش Face time را پیدا کنید. دکمه Face Time را به حالت خاموش تغییر دهید. غیر فعال کردن فیس تایم روی مک: اپلیکیشن Face Time را روی کامپیوتر مک باز کنید. از قسمت منو Face Time را انتخاب کنید. روی گزینه خاموش کردن فیس تایم Turn FaceTime Off کلیک کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.