تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2019
18:30 یکشنبه، 14ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97587

غول سرمایه‌گذاری آمریکا از ماه آینده خدمات نگهداری بیت کوین ارائه خواهد داد

به گزارش بلومبرگ در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن)، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی فیدلیتی که سرمایه تحت مدیریت آن بیش از ۷.۲ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، ظاهراً خدمات امانت‌داری بیت کوین را در ماه مارس ارائه خواهد داد.
 
بلومبرگ با اشاره به منبعی که از آن نام نبرده، عنوان کرد که این قدم بعدی برای نقشه آغاز شده‌ در اکتبر ۲۰۱۸ است. چند ماه قبل فیدلیتی از راه‌اندازی شرکت جدیدی تحت عنوان Fidelity Digital Asset Services جهت ارائه خدمات دارایی‌های دیجیتال خبر داد.
 
شرکت جدید خدمات امانت‌داری و انجام معاملات برای دارایی‌های دیجیتال را با مورد هدف قرار دادن سرمایه‌گذارانی مانند صندوق‌های پوشش ریسک، دفاتر خانواده و بازارهای واسطه ایجاد خواهد کرد. اما هم‌اکنون هدفی برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خرد ندارد.
 
طبق گزارش‌ها فیدلیتی در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر با ادامه به روند ایجاد راه‌حل‌های اولیه، برای مجموعه خاصی از مشتریان واجد شرایط خدمات‌رسانی داریم. طی چند ماه آتی، با برنامه‌ریزی و اولویت بندی مشتریان بر اساس نیازهایشان، مناطقی که در آن فعالیت‌ دارند و دیگر فاکتورها با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.
 
مدیرعامل فیدلیتی، ابیگیل جانسون، که از هواداران قاطع ارزهای دیجیتال است، استخراج بیت کوین و اتریوم را در سال ۲۰۱۷ در شرکت معرفی کرد. او در کنفرانسی در نیویورک گفت: من به این قضیه اعتقاد دارم. من یکی از معدود افرادی هستم که از شرکت‌های بزرگ خدمات مالی در برابر شما ایستاده و هنوز از ارزهای دیجیتال دست نکشیده است.
 
خدمات امانت‌داری، که در بازارهای سنتی سهام و بورس امری عادی و پیش‌پاافتاده است، از سوی طرف سومی برای کاهش خطر دزدی یک دارایی ارائه می‌شود.
 
خدمات‌ امانت‌داری با بانک‌ها تفاوت دارد چرا که آن‌ها اجازه ندارند از دارایی‌های مالی ذخیره شده برای اهداف خود استفاده کنند. شرکت‌های بزرگی مانند بانک نیویورک ملون، جی‌پی مورگان، نورترن تراست برای دارایی‌های نظیر پول، اوراق بهادار، طلا و الماس اینگونه خدمات را ارائه می‌دهند.
 
در حالی که موسسات مالی سنتی مانند فیدلیتی در حال قدم گذاشتن به فضای ارزهای دیجیتال هستند، شرکت‌هایی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول راه‌حل‌های امانت‌داری خودشان را معرفی کرده‌اند. خدمات امانت‌داری کوین‌بیس که مشتریان نهادی را هدف گرفته، در جولای ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد.
 
این صرافی بعداً اعلام کرد که در حال ذخیره بیش از ۲۰ میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال مشتریان طی ۶ سال گذشته بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.