اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 4, 2019
14:22 دوشنبه، 15ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97615

آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیسی فضایی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از افتتاح آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیسی (EMC ) در هفته جاری و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر در این پژوهشگاه خبر داد.
 
حسین صمیمی امروز یکشنبه در مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: آزمایشگاه EMC پژوهشگاه فضایی ایران در روز سه شنبه هفته جاری و با حضور وزیر ارتباطات راه اندازی می شود؛ این آزمایشگاه، نیازهای آزمایشگاهی بخش فضایی کشور را تامین خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی ایران در تلاش است که رسالت خود را در زمینه مدیریت تحقیقات بخش فضایی به درستی اجرایی کند، ادامه داد: برای تحقق این امر، به سمت ایجاد هسته‌های دانا و دانش محور در داخل پژوهشگاه و ایجاد یک شبکه توانا و عملیاتی در خارج از پژوهشگاه رفتیم.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، هسته دانای متمرکز در این پژوهشگاه را متشکل از متخصصان با انگیزه و فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و با بیان اینکه شبکه خارج از پژوهشگاه فضایی نیز شامل شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های همکار با این پژوهشگاه می شود، گفت: ما به طور سیستماتیک با دانشگاه‌های کشور برای رفع نیازهای دانشی پروژه‌های فضایی و رفع نیازهای آتی فضایی، همکاری داریم و تاکنون با ۱۳ دانشگاه با حجم ۶ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده‌ایم.
 
صمیمی گفت: درهمین حال ۱۲۰ استاد دانشگاه با ما همکاری دارند و در چارچوب این همکاری ۱۸۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی را در جهت رفع نیازهای بخش فضایی هدایت کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه در قالب طراحی و ساخت ماهواره‌ها و زیرسیستم‌ها و ماژول‌های مربوط به آن، قرارداد همکاری به ارزش ۴ میلیارد تومان با دانشگاه‌ها منعقد شده است، اضافه کرد: در جهت توسعه کسب و کارهای فضاپایه، همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است تا پایش محصولات کشاورزی و تعیین حق‌آبه به صورت سالانه با استفاده از فناوری‌های فضایی محقق شود.
 
به گفته رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، موضوع آمایش سرزمینی با استفاده از داده های فضایی نیز به زودی وارد فاز عملیاتی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.